Nemzetközi kereskedőház | Merjen külföldön is üzletelni!

Jó eséllyel eljön majd a pillanat cége életében, amikor növekedni már csak az országhatárokon túl tud. Ha tanácstalan, hogy fogjon bele, ez a cikk épp Önnek szól!

Legyen bármilyen profi a menedzsmentje a hazai pályán, a nemzetközi üzleti környezet sok szempontból ismeretlen terepet jelenthet. Az ismeretlen tényezők pedig mindig komoly üzleti kockázatot rejtenek magukban. Egy magyar kkv akár a folyamat legelején is komolynak tűnő akadályba ütközhet: már az is gondot okozhat, hogy a világ nagyjából 200 országából egyáltalán hol próbáljon meg üzletelni, termékét, szolgáltatását kínálni?

Kérjen információt!

A magyar gazdaság kicsi és nyitott, exportorientált – magyarán a gazdaság teljesítménye nagymértékben függ attól, hogyan tudjuk a Magyarországon előállított termékeket és szolgáltatásokat külföldön értékesíteni. Az állam azért hozta létre a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt-t, hogy külföldi piacokra segítse a magyar vállalatokat.

Kereskedőházak világszerte

Az MNKH alapvetően kétféle tevékenységet végez: egyrészt azokat a magyar vállalkozásokat gyűjti össze, amelyek külföldön versenyképes termékeket állítanak elő, másrészt a külföldi piacokat monitorozza, hogy felmérje az igényeket. Jelenleg nemzetközi partnerkereső adatbázisuk a világ 54 országából tartalmaz üzleti és kutatás-fejlesztési profilokat.

Képzés, pályázat, tanácsadás

Az MNKH számos területen nyújt szolgáltatásokat a magyar cégeknek:

  1. Képzéssel, tréningekkel készítik fel őket az exportra, egyedi tanácsadást nyújtanak, pályázatokat ajánlanak, belföldi szakmai programokat szerveznek.
  2. A külpiaci értékesítés támogatása érdekében információkat, adatokat adnak a lehetséges célországokról, piackutatást végeznek, üzleti partnereket keresnek és közvetítenek.
  3. Ha megvan a partner, segítséget nyújtanak a szükséges engedélyek beszerzésében, a nyelvi akadályok leküzdésében, a finanszírozás támogatásában vagy akár a termékek fizikai eljuttatásában, a logisztikában is.
  4. Az MNKH emellett számos külföldi kiállításon nyújt lehetőséget a magyar cégeknek a bemutatkozásra, legyen szó németországi informatikai, közel-keleti élelmiszeripari, kazahsztáni építőipari vagy épp egy prágai gasztronómiai kiállításról.

Üzleti alapon

Az NMKH alapszolgáltatása – az, hogy egy céget felvesznek az adatbázisba, és a termékét vagy szolgáltatását kiajánlják a potenciális vevőknek – ingyenes. Ha viszont egy vállalkozást egy konkrét ügylet elnyeréséhez segítenek, akkor az ügylet értékének 1-9 százaléka közötti összeget számolnak fel sikerdíjként.

A részletek: www.tradehouse.hu

Megosztás: