Nagy lehetőségek a nemzetközi e-kereskedelemben

Az 1,2 milliárd dolláros lehetőség kiaknázásához a vállalatoknak rugalmasabb, mobilabb kapcsolatot kell kialakítaniuk partnereikkel.

Az e-kereskedelem gyökeres változásokat hozhat a B2B (Business-to-business) nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó vállalatok működésében is, hiszen rengeteg új piaci lehetőségeket nyit meg világszerte, ugyanakkor sok nagyvállalat számára kihívást jelent, hogy lépést tartson a feltörekvő startupokkal.

A más szervezeteknek megoldásokat kínáló cégek ma olyan vásárlói élményt kell, hogy nyújtsanak partnereiknek a siker érdekében, amely mind gyorsaságában, mind kényelmében felveszi a versenyt a személyes online vásárlással. Ehhez pedig át kell alakítaniuk ellátási láncukat, átláthatóbbá, egyszerűbbé és rugalmasabbá kell válniuk.

Az e-kereskedelem, ezen belül is a B2C, tehát a magánszemélyek által vásárolt termékek forgalmának bővülése magasan megelőzi minden más szektor növekedését. Mindez a logisztikában is tetten érhető: a szállítmányozó cégek forgalmában a nemzetközi prémium megoldással szállított küldemények aránya 10 százalékról több mint 20-ra emelkedett.

Mobilabb kapcsolat

A Forrester Research felmérése szerint a határokon átnyúló B2B-tranzakciók összértéke az elkövetkező öt évben várhatóan eléri az 1,2 milliárd amerikai dollárt. A B2B tranzakciók azonban alapjaikban különböznek a B2C vásárlásoktól, amely más megközelítést igényel a vállalatok részéről.

A webáruházak bizonyos funkciói, például a termékkatalógusok és a valós idejű ügyfélszolgálati támogatás; valamint a front- és backend rendszerek jobb integrálása, és a háztól-házig terjedő logisztikai folyamatok elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélélmény kialakításában.

Cégtípusok

A kutatásban az e-kereskedelemben részt vevő cégek három alaptípusát azonosították: az újonc, a haladó és a vérbeli újító típusokat. Az újoncok azok, melyek még csak most ismerkednek az e-kereskedelemmel, weboldalukon alapvető funkciók érhetőek el. A vérbeli újítók ezzel szemben már szofisztikált ajánlatokat dolgoznak ki, és olyan fejlett technológiákat alkalmaznak, mint a gépi tanulás és a virtuális valóság, hogy minél pontosabban felmérjék ügyfeleik igényeit, és személyre szabott megoldásokat tudjanak kínálni.

A szekunder kutatásból származó információk és mélyinterjúk alapján készült tanulmány szerint a következő öt területre érdemes fókuszálni a sikeres B2B e-kereskedelmi platform kiépítése érdekében: digitális infrastruktúra, ügyfélélmény, személyre szabott ajánlatok, akadálymentes rendszerintegráció és logisztikai folyamatok. A tanulmány emellett gyakorlati ajánlásokat is kínál azoknak a vállalatoknak, amelyek szeretnék továbbfejleszteni tevékenységüket az előbbi öt területen.

Megosztás: