Milyen a jó magánrendelő? | Az ügyfelek szemszögéből is megnéztük

Szóljon-e a zene, milyen képek legyenek a falon, érdemes-e társulni másokkal? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

Társulni: csak a legjobb szakemberekkel

Magánrendelőket a tehetősek mellett azok a páciensek is egyre gyakrabban keresnek fel, akik úgy érzik, az állami szektorban nem találtak kellően jó orvost problémájuk kezelésére. Bizonyos szakterületek (pl.: proktológia, bőrgyógyászat, fogászat, pszichológia) jól működnek a magán szektorban már régóta, mert a betegek egyre szélesebb köre hajlandó áldozni – akár erején felül is – a magas szintű ellátásért.

Mennyire fontos a rendelő kinézete?

Mivel a betegek először a váróhelyiségbe lépnek be,15-20 másodperc alatt máris levonják következtetéseiket. Az igényes környezetnek elsősorban azt kell sugallnia, hogy komoly rendelőbe lépett be a páciens.

A betegek feszültsége feloldható!

Az időpont egyeztetés dacára rendszerint várakozni kényszerülnek a páciensek a magánrendelőkben is. Igyekezzünk úgy alakítani az ülőhelyeket, hogy a betegeknek legyen személyes terük, ne ültessünk össze ismeretlen, feszengő embereket például kanapékba. A kényelmes támlásszékek és karosszékek szeparálhatók, ha valaki egyedül van, összehúzhatók, ha hozzátartozókkal érkezik a beteg. Ha könyvespolcot, újságtartót helyezünk ki, ne csak női magazinokkal töltsük meg, a férfiakra is gondoljunk!

Szóljon-e zene?

Olyan rendelőkben, ahol a vizsgálóhelyiségekből kihallatszódhat eszközök zaja (fogászat) vagy a falak, az ajtó vékonysága miatt a problémát ecsetelő betegek hangja, mindenképp tanácsos, ha a váróban indifferens hangulatú zene szól. Filmek vetítéséről megoszlanak a vélemények, de olyan rendelőkben jótékony hatású, ahol gyerekes családok is várakoznak. A kicsik figyelmét egy időre leköti a képernyő, és nem zavarják a többi beteget.

Tartsunk fenn egy rendelőt többen!

Akár külön vállalkozásban, akár egy cégbe tömörülve dolgozik együtt több egészségügyi szakember, érdemes külön vizsgálóhelyiségekre osztott, de közös rendelőt működtetni. Számos költség csökkenthető így: elég fenntartani egy várószobát a pácienseknek, elég egy recepcióst foglalkoztatni a betegek előjegyzésére és fogadására, közösen és így olcsóbban intézhető az adminisztráció, a beszerzés, a könyvelés. A páciensek többségére imponálóan hat, ha több orvos névtábláját, fényképét látja a váróhelyiségben.

Leggyakoribb kritika

Számos beteg tapasztalja magánrendelőkben, hogy jó orvos mellett is dolgoznak gyakorlatlan, fiatal ápolók. Olyankor úgy érzik a páciensek, a kórházakban ha rosszabbak is a körülmények, de legalább rutinosan vesznek vért, ügyesen adnak be injekciót. Épp ezért az asszisztenseket, ápolókat is ugyanolyan erős szakmai kritériumok alapján célszerű toborozni a magánrendelőkbe, mint az orvosokat.

Megosztás: