Kirázza a hideg | a hideghívásoktól?

Nincs egyedül. Bár nem végeztünk felmérést, de néhány vérprofi callcenterestől eltekintve még nem igazán találkoztunk olyannal, aki örömmel hív ismeretlen számokat. Pedig el kell fogadni, ezzel is pénz állhat a házhoz.

A felkészülést indíthatja azzal, hogy egy-két hétig megfigyeli, Önt kik hívják fel látatlanban, és ezekben a hívásokban mi az, ami idegesítő vagy megnyerő.

Tévhit: a telefonálás a tárcsázással kezdődik

Az üzleti élet más területeihez hasonlóan itt is az első lépés a felkészülés. Mielőtt felhívja a kiszemelt céget, szánjon rá egy kis időt, és nézze át a honlapjukat, keressen rá, hol hirdetnek stb. Találja meg azt a pontot, amely összekapcsolható az Ön ajánlatával. Ezzel a módszerrel lehet, hogy kevesebb céget tud megkeresni, de a minőség-mennyiség dilemmában itt is az előbbit érdemes szem előtt tartani.

Ha felkészült, akkor jó eséllyel már egy kicsit könnyebben szánja rá magát a hideghívásokra. Persze ettől még a vonal másik végén lévő „kapuőr” – titkárnő, asszisztens vagy portás – könnyen útját állhatja…

Jegyezze meg az illető keresztnevét, ami sokat segíthet akár már az első vagy a következő hívásoknál.

Ügyes praktika, ha a megkeresés előtt egy-két nappal e-mailt küld a cégnek. Így lesz mire hivatkoznia, és nem kell a „kérem, kapcsolja a főnökét” vagy az „azt a munkatársát keresem, aki a beszerzéssel foglalkozik” mondatokkal próbálkoznia.

Legyen lazább!

Telemarketingesek szerint a „pillanatok alatt lepattintottak” oka sokszor az, hogy túl komolyra és hivatalosra vették a bemutatkozást. Persze ne viccesen és lazán indítson, de érdemes egy hajszálnyival közvetlenebbnek lenni. Szintén profik állítják, hogy a „segítségét szeretném kérni” mondat kapukat nyithat meg. Vagy ha meg tudja nevettetni a vonal másik végén lévőt, az is növeli az esélyeit.

Ne mondja:

A TM Bt.-től hívom, és azt a munkatársát keresem, aki az informatikával foglalkozik.

Próbálja így:

Kovács Anikó vagyok a Hideghívás Kft.-től. Átolvastam a honlapjukat, és jól látom, hogy rendezvényszervezéssel is foglalkoznak?

VAGY (a bemutatkozás után):

Jól látom, hogy Tóth Tibor Önöknél az informatikai igazgató?

Indítson cégre szabott kezdőkérdésekkel, így nem teszik majd le a telefont 10 másodperc után, főleg ha felkészülten is folytatja. A kapott válaszokból hasznos információkat szűrhet le, amelyeket be tud építeni a beszélgetésbe.

Üdvözlöm, Tünde, Nagy József vagyok a Nyomda és Print Kft.-től. Biztosan emlékszik rá, én próbáltam a múlt héten elérni a főnökét. Időközben elküldtem Önöknek a legújabb prospektusunkat. Érdeklődni szeretnék, hogy megkapták-e?

Ha elérte a célszemélyt

A bemutatkozás után mondja el röviden, hogy miért telefonál, és kérdezze meg, hogy ráér-e az illető. Ha hosszabban szeretne beszélni, érdemes megemlítenie, hogy várhatóan hány perc, míg kifejti a mondandóját. Figyeljen rá, hogy minél tömörebben fogalmazzon, és tartsa is a megadott időt – ez bizalomnövelő.

Sablonszöveg helyett

Az természetesen belefér, sőt, ajánlott, hogy készítsen egy rövid „forgatókönyvet”: fogalmazza meg magában, mi a megkeresés célja, építse fel a hívást, írjon válaszlehetőségeket a tipikus kifogásokra, gyűjtse ki a fontosabb információkat. Csak a kulcsszavakat írja össze, így ezekre építve lehet (és kell is) rögtönöznie.

A könnyebbtől a nehezebbig

Gyakorlásképpen először azokat a társaságokat hívja fel, amelyeknél nem kell mindenáron eladnia, kisebb súllyal szerepelnek a listáján, és a végére hagyja a „nagyágyúkat”, ahová már kell a rutin.

Megosztás: