Felvétel indul! | Így előzze meg a versenytársakat

A YouTube videómegosztón a hatalmas reklámzajból ötletes videókkal igenis ki lehet tűnni. Kkv-knak is jó tipp!

Elég a kamionok között spárgázó Jean-Claude Van Damme-ra vagy az egyik magyar énekesnő photoshopos klipjére gondolni. Természetesen egy kisvállalkozás nem feltétlenül a világhírnévre törekszik, és a marketingbüdzséje is korlátozott, de ettől még érdemes a YouTube felé is nyitnia – javasolja Toba Krisztina, a HD marketing keresőmarketing-tanácsadója.

Tudta, hogy…

… a YouTube -nak havonta több mint 1 milliárd egyedi látogatója van, és ebből több millió a magyar felhasználó?

… az oldal a világ második legnagyobb keresője?

… a felhasználók percenként 100 órányi felvételt töltenek fel?

… a videós tartalmak „fogyasztása” exponenciálisan nő?

Milyen felületeken hirdethet?

Három típus létezik:

  • a videós (TrueView),
  • a banner-
  • és a szöveges hirdetés.

A videós kampányoknak szintén három típusa van:

  • a keresési találatokban megjelenő (In-Search),
  • a jobb oldali ajánlatok között lévő (In-Display),
  • és a videók elindítása előtt látható (In-Stream vagy Pre Roll) hirdetés. Ez utóbbit 5 másodperc múlva „ugorhatja át” a felhasználó.

A szakértő szerint nem érdemes túl hosszú – 1-2 perces – videóval hirdetni. A tapasztalatok szerint 30-35 másodperc az, amit még kéretlen reklámként is hajlandóak végignézni az emberek. Ehhez természetesen fontos, hogy az összeállítás kreatív és figyelemfelkeltő legyen.

5 másodperces szabály

Mivel a videók előtt elinduló reklámbejátszást néhány másodperc múlva kikapcsolhatják a netezők, így fontos, hogy már a „kisfilm” elején elhangozzon a fő üzenet. Erről sokan megfeledkeznek, és marketingszempontból hibásan egy kellemes, feledhető zenével indítanak. Az 5 másodpercre azért is érdemes figyelni, mert az ügyes kezdéssel akár ingyen reklámhoz juthat a cég. A hirdetőnek ugyanis ennél a megjelenésnél csak akkor kell fizetnie, ha a felhasználó legalább fél percet megnézett a videóból. Ha ennél rövidebb a felvétel, akkor a teljes tartalom végignézése vagy a videóra való kattintás kerül pénzbe.

Legek

A magyarországi hirdetők a YouTube-on leginkább a jobb oldalon elhelyezhető 300×250-es bannert (MPU) használják. Szintén nagyon gyakoriak a videókon megjelenő feliratok (szöveges fedvény/overlay). A tapasztalatok szerint ez utóbbiaknál a leggyengébb az átkattintási arány, de mégis ez a legtöbb megjelenítést generáló hirdetési forma.

Tippek, tanácsok

  • A reklámfilmhez válasszon olyan nyitóképet, amely már önmagában figyelemfelkeltő.
  • A Google-hirdetésekhez hasonlóan a YouTube-kampányok is a google.com/adwords oldalon állíthatóak be. Itt a hirdetési felületeket és a célzásokat is meg tudja adni. Mindig előre kell fizetnie, így nem kell attól tartania, hogy véletlenül „túlszalad” a büdzsé.
  • Érdemes gyakoriságkorlátot is megszabni. Például ugyanannál a felhasználónál naponta legfeljebb 5-10-szer jelenjen meg ugyanaz a reklám.
  • A földrajzi beállításokról se feledkezzen meg. Így kerülheti el, hogy a magyar célcsoport helyett felesleges külföldi megjelenések után fizessen.
  • Az online marketing erőssége – akár a közösségi oldalak, akár a Google vagy a YouTube esetében –, hogy nagyon pontos célzást tesznek lehetővé. Így azt is beállíthatja, hogy az adott kampányt csak bizonyos korosztály, férfiak/nők vagy például csak a debreceniek és a pécsiek lássák.

Megosztás: