Facebook hirdetések: | tippek azoknak, akiknek nem elég a lájkolás

Nem mondjuk, hogy a helyi újságban vétek hirdetést feladni, de aki versenyben akar maradni, annak haladnia kell a korral.

„Előadásokon, képzéseken gyakran kérdezik tőlem a vállalkozók, hogy mennyit kereshetnek a Facebookkal. Erre azt szoktam kérni tőlük, hogy mondják meg, az okostelefonjuk eddig mennyi pénzt hozott nekik. Ahogy a telefonálásnál sem pontosan kiszámítható, hogy mennyi az üzleti haszna, úgy a Facebooknál sem ezen a vonalon kell elindulni” – tanácsolja Héjj Szilárd marketingszakértő.

Mielőtt vadul elkezdene hirdetni…

… gondolja át, hogy mi a kampány célja. A követők számát szeretné növelni, potenciális vásárlókat keres, és e-mail címeket gyűjtene (például hírlevélhez), értékesítene (ha igen, milyen konverzióval), vagy a saját weblapjára szeretné átterelni az érdeklődőket?

Milyen felületek közül választhat?

Sokféle lehetőséget kínál az oldal: hirdetését például elhelyezheti a hírfolyamban, a jobb oldali oszlopban, kitehet promótált bejegyzéseket vagy Facebook-alkalmazás segítségével nyereményjátékot is indíthat.

A 20 százalékos szabály

Fontos, hogy ha a hírfolyamban hirdet, akkor a fotó legfeljebb 20 százalékán lehet szöveg. A jobb oldali sávban viszont nincs ilyen megkötés: ott a teljes képre tehet szöveget is. Például az AKCIÓ felirat élénk háttérrel (a szürke színeket felejtse el!), feltűnő fotóval figyelemfelkeltő. Vonzó egy mosolygó arc, ünnepek idején pedig érdemes ünnepi hangulatú képekkel operálni.

Tippek:

– Külön tervezze meg a hírfolyamba és a jobb oldalra kerülő hirdetéseket. Ne használja ugyanazt a képet, szöveget, hiszen, ami az egyiknél jól néz ki, az a másiknál lehet, hogy nem is látszik.

– Ugyanarra az akcióra próbáljon ki a kampány során legalább ötféle szöveget és fotót. Bátran variáljon, tesztelje, hogy melyiknek lesz nagyobb sikere.

– Indítson párhuzamosan szponzorált hirdetéseket, amelyek költséghatékonyabbá tehetik az egy rajongóra jutó költést. Erre a hirdetéstípusra példa, amikor a követők ismerősei azt látják a hírfolyamban, hogy XY követi/lájkolta az adott oldalt.

Mérhető és jól célozható

A közösségi oldalon akár már nagyjából napi 1100 forintból is hirdethet. A minél célirányosabb kampányhoz egyebek között ezeket tudja beállítani:

Célcsoport: ország/város, életkor, nem, érdeklődési kör (akár 10 témát is megadhat, például: fitness-wellness, étel-ital stb.)

Kampány: napi költségkeret, ütemezés, pénznem

Ne csak a napi, hanem a teljes költségkeretet is állítsa be. Vigyázzon arra, hogy ha a folyamatos hirdetést jelölte be (ez az alapbeállítás), akkor addig ketyeg a napi költség, amíg le nem állítja a kampányt.

A zombik a filmekbe valók

Bár csábító lehet, de nem éri meg lájkvásárlással felduzzasztani a rajongói tábort. „Találkoztunk olyan oldallal, amely több tízezer követővel bírt, de az aktivitás mégis nulla volt. A lájkvásárlás ugyanis ’zombikat’ hoz. A módszerük, hogy applikációk vagy figyelemfelkeltő képek segítségével automatikusan, a felhasználó tudta nélkül lájkoltatják az oldalt. Így viszont törvényszerű, hogy nem a célcsoportot érik el, tehát hiába a sok ezer rajongó, a megrendelő cég promóciói nem érnek célt” – magyarázta a szakértő.

Megosztás: