E-kampány: | ne rontson „ajánlatostul” a házba!

Bár sokan lejárt lemeznek gondolják az e-mail küldözgetést, de gondoljon bele, Ön hányszor néz rá a postafiókjára a laptopján, táblagépén vagy az okostelefonján? A levelezés még mindig hozhat pénzt a konyhára, főleg ha ismeri a játékszabályokat.

Egy lépésben ma már szinte semmit sem lehet eladni, így érdemes a marketingkampányt szakaszokra bontani. A több lépcsős értékesítés sokkal hatékonyabb, bár kétségkívül időigényesebb is – vázolja Némethi Erika marketingszakértő.

Mi legyen az első e-mailben?

Ne rohanja le egyből a már meglévő vagy leendő ügyfeleit. Válasszon a marketingkampány témáján felüli apropót, így ez az e-mail lehet a „megágyazás” a fajsúlyosabb információk előtt.

A kérdés, mint jolly joker

Az első levélben kikérheti az olvasók véleményét, amellyel előkészíti a fő üzenetet is. Ha például a vállalkozása okostelefonokra optimalizált weblapjáról vagy a telefonos alkalmazásáról szeretne egy kampányt, akkor ez is állhat abban a bizonyos első levélben: „Ön is okostelefon-függő? Milyen gyakran pillant a mobiljára, és mi mindenre használja? El tudna nélküle képzelni akár egyetlen napot is? Válaszolja meg kérdéseinket, és mi cserébe meglepjük Önt!”
A kérdezősködés azért is lehet jó indítás, mert az emberek többsége imád véleményt nyilvánítani, ettől fontosnak érzi magát. Sőt, ezzel valamelyest bevonhatja a címzetteket a cég saját ügyeibe, és így kíváncsivá teszi őket a végkifejletre is. Magyarul: az olvasók kissé elköteleződnek.

Vízszintes, négy betű

Kérdések mellett sikeres lehet a szórakoztató felvezetés is. Például egy rejtvény-kampánylevél, amely éppen csak sejteti, hogy valami történni fog, de semmi konkrétum nem derül ki belőle. Az egyik vidéki hotel azzal készítette elő nyitási akcióját, hogy először csak arról írt, milyen izgalmas sztorik történtek a szálloda építésénél. A (képes) történetmesélés semmire sem kötelezte el az olvasót, de felcsigázta, hogy vajon mi lett a végeredmény.

A linkelés, mint mézesmadzag

Némethi Erika szerint fontos, hogy a levelek rövidek legyenek, és legyen bennük átlinkelés, amely az olvasót a céges honlapra viszi. Az e-mailhez képest ugyanis a web-aloldalakon (landing page) sokkal több lehetőség adódik a látogató „megmozgatására”. Ezekre a felületekre könnyedén kitehet szavazásos körkérdéseket, véleménydobozt, regisztrációs ablakot vagy innen fontos anyagok, kuponok, képek, videók is letölthetőek.

Mikor térjen a lényegre?

A második levélbe már beleírhatja a kampány fő üzenetét, de itt se regényekben gondolkodjon, hanem az előbbi stratégia – vagyis tömör összegzés és átlinkelés – a célravezető.

Milyen stílusban írjon?

Ez azon múlik, hogy a vállalkozása miként kezelte eddig az ügyfeleit. Emellett ahogy az életben, úgy a céges leveleknél is fontos a figyelem és – lehet, hogy meglepő, de – a szeretet is. A vevők ugyanis egyből „leveszik”, ha csak gépiesen rájuk akarnak tukmálni valamit, vagy ha valóban fontosak a cég számára. Így például a túl hivatalos „tisztelt” helyett, sokkal figyelmesebb megoldás a bizalmat ébresztő „kedves” megszólítás. Írjon úgy, ahogyan szóban kommunikál, és felejtse el a barokk körmondatokat vagy a doktori értekezést. Ettől lesz közvetlenebb, barátibb, és egyben élettel teli a szöveg.

Megosztás: