A siker 10 pontja | Generációs különbségek a cégvezetésben

Miben jobbak a fiatal, és miben az idősebb cégvezetők? Listánkból mind a két csoport profitálhat!

Ahogy oly sok esetben, a sikerhez vezető úton is megfigyelhető számtalan generációs különbség, és jól kirajzolódnak azok a területek, melyekről a fiatal vállalkozók teljesen másképp gondolkodnak, mint idősebb pályatársaik. Az ezeken szerzett megfigyelésekre alapozva a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) meghatározott tíz területet, melyet érdemes megvizsgálni, ha sikeresen szeretnénk működtetni egy vállalkozást.

A termék

Bármennyi idős is a vállalkozó, arra mindenképpen szüksége van, hogy legyen egy jó terméke. A jó termék meglétének fontosságát mindkét generáció belátja, de az idősebb generáció jellemzően nem elég fogyasztóközpontú, mikor a termék kialakítására kerül sor.

A cégstruktúra átgondolása

Az idősebb cégvezetők sokkal jobban átlátják, hogy erre a lépésre szükség van a cég indításakor, azaz nem lehet csak úgy „hipp-hopp” egy termékkel útnak indulni. Sok igen jó startup bukik el azon, hogy nem rendel ötletéhez megfelelő céges kereteket.

A márkaépítés

A „legyél más, mint a többi, emelkedj ki a tömegből!” tanácsot a fiatal vállalkozók teljesen természetesnek veszik, míg idősebb társaik szinte nem is értik.

A marketing

A fiataloknak természetes, hogy termékük kommunikációjára megfelelő marketingstartégiát alakítsanak ki és szívesen áldoznak pénzt arra, hogy egy tudatos koncepció alapján ismertessék meg terméküket. Ezzel szemben az idősebbek sokszor egy fillért sem hajlandók költeni erre, mert felesleges pénzkidobásnak vélik egy többcsatornás marketingkommunikációs terv kialakítását.

Az értékesítés

Ezen a területen a fiatalabb vállalkozók vannak lemaradva, mert nem veszik figyelembe, hogy nem elég egy terméket a köztudatba bevinni, el is kell tudni adni. Fiatal vállalkozók teszik fel leggyakrabban a kérdést: „miért nem veszik meg a termékünket, ha az jó?” Erre az MVÜK válasza annyi, hogy igenis foglalkozni kell azzal, hogy milyen értékesítési csatornát fognak használni, az mennyibe kerül, milyen átfutása van az értékesítési folyamatnak, illetve ki vagy mi fogja eladni a terméket.

Vezetői ismeretek

Ennek szükségességéről az idősebbek többet tudnak, és belátják, hogy sokszor a sikerük is ezen áll vagy bukik. A fiataloknál sokkal erősebb a termékfókuszú gondolkodás, mert azt hiszik, a jó termék egyenlő a sikerrel.

A piackutatás

Ez az a terület, ahol mindkét generáció sok hibát vét, mert alábecsülik fontosságát. Pedig rendkívül fontos még indulás előtt felmérni a célközönség körében, hogy egyáltalán szüksége van-e a piacnak az általunk előállítani kívánt termékre? Emellett fontos a megcélzott piac beható ismerete, vagyis tudni azt, hogy milyen termékek vannak az adott piacon.

Üzleti kapcsolatok értéke

Meglepő módon a fiatalok jobban belátják, hogy az üzleti kapcsolatok hosszú távon mennyire fontosak. Az idősebb generációra jellemző, hogy hajlamos elkényelmesedni, azaz, ha valameddig ment az üzlet tudatos üzleti kapcsolatépítés nélkül, akkor arra később sem fektetnek hangsúlyt. Sőt az is megfigyelhető, hogy sikertelenség esetén sem látják be, hogy a kudarchoz milyen mértékben járult hozzá a jól működő kapcsolati háló hiánya. Fontos azért kiemelni, hogy létezik ágazat, ahol a termék fontosabb, mint a kapcsolati háló: a technológiai szektor.

Nyitottság az újdonságokra

Ezen a területen a fiatalok egyértelműen jobbak, rugalmasabbak, így könnyebben alkalmazkodnak a piac változó igényeihez.

Cégépítés

Az idősebb generáció tagjai sokkal inkább a saját fejük után mennek, ezzel szemben a fiatalok jól tudják, hogy nem kell mindenben a nulláról indulniuk ahhoz, hogy egy céget sikeresen működtessenek. Rendkívül hasznos lehet ugyanis a cégépítés és a cégvezetés minden területén a sikeresebb vállalatvezetőktől tanulni.

Megosztás: