A profik tippjei| a digitális átálláshoz

A vállalati digitalizáció éllovasainak különösen fontos az ügyfélélmény, de a tehetséggondozásra is odafigyelnek.

Még több bevételt várnak a digitális átállásban élenjáró vállalkozások a következő két évben, mint a folyamatban hátrább lévő riválisaik. Az átalakulásokban sikeres szervezeteknél négy olyan területet állapított meg az Oxford Economics és az SAP szoftvercég kutatása, ahol eltérő megközelítést alkalmaznak, mint a vetélytársak. Ezekből olyan „digitális gondolkodásmód” rajzolódik ki, amelynek alkalmazásával az innovációra fogékony vállalatok hatékonyabban tudják átalakítani működésüket a legújabb kor követelményeinek megfelelően.

Teljes körű fejlesztés

Az élenjárókra jellemző, hogy az átalakulás a teljes szervezetet érinti, és alapvető változásokkal jár. Vagyis ezeknél a vállalkozásoknál nem egy-egy részleget fejlesztenek a mindenkori igényekhez alkalmazkodva, hanem átfogó megközelítést alkalmaznak. Így olyan egységes digitális kultúrát lehet létrehozni, meylben a vállalatok elkerülik a szeparált, siló-szerű informatikai rendszerek jelentette csapdákat.

Fókuszban az ügyfél

A legsikeresebb társaságoknál közös pont az is, hogy a változást azoknál a rendszereknél és szervezeti funkcióknál indítják el, amelyek az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban szerepet játszanak. Az ügyfélélményt a siker egyik feltételének tekintik, és igyekeznek bevonni a fogyasztóikat is a termék- és szolgáltatás-fejlesztésbe. A kutatás szerint a digitális átállásban élenjáró vállalkozások 92 százaléka már kiforrott stratégiával rendelkezik arra vonatkozóan, hogyan lehet javítani az ügyfélelégedettséget, míg a többi cég körében mindössze 22 százalék ez az arány.

Tehetséggondozás

A digitális átalakulás vezető vállalatai abban is igyekeznek új utakat követni, hogyan kezelik a munkatársakat, hogyan biztosítják az utánpótlást. Egyrészt az ifjú tehetségek megtalálásában is új eszközöket vetnek be, másrészt kiemelt hangsúlyt kap náluk az alkalmazottak képzése. Az eredmények magukért beszélnek: a digitális átállás éllovasai közül 64 százalék állítja, hogy elkötelezettebbé váltak a munkatársak a változtatásoknak köszönhetően, míg a többieknél 20 százalék ez az arány. Emellett az élen haladó cégek vezetőinek 83 százaléka úgy véli, hogy a digitalizáció a következő két évben további jelentős változásokat hoz majd a tehetséggondozásban.

Technológiai verseny

A folyamatban élenjáró cégek már most komoly befektetéseket hajtanak végre olyan területeken, amelyeket a legtöbb vállalkozásnál még a jövő technológiáihoz sorolnak, mint például az IoT (dolgok internete), a mesterséges intelligencia, a Big Data vagy épp az adatelemzés. A Big Datába például az éllovas társaságok 94 százaléka fektet be, de 76 százalékuk fordít komoly erőforrásokat az IoT-ra is, míg a többieknél 60 és 52 százalékos az arány. Azaz érdemes megfontolni, miként lehet kihasználni a piacon elérhető technológiákat – ezt teszik a vezető vállalatok.

Megosztás: