A leghatékonyabb | marketingeszközök

A kkv-k még mindig a weboldalt vagy a prospektust részesítik előnyben, de sok hatékony módszer van, csak tudni kell élni a lehetőséggel.

Idén, először jelenik meg a hiánypótló „KKV Marketingeszköztár 2016/2017 évkönyv”, amelyben nem csak az ötven leghatékonyabb módszert mutatják be, hanem megbízható és ellenőrzött kivitelezőket is javasolnak a szerkesztők. A kkv-cégvezetőknek, marketing-döntéshozóknak szóló kiadvány ingyenes, és évente frissül majd. A cél, hogy növeljék a hazai vállalkozók marketingtudatosságát és megbízható, hiteles tájékoztatást nyújtsanak azoknak, akik szeretnék növelni a marketingeszköztárukat, ezáltal cégük hatékonyságát és eredményességét.

A megkérdezett cégvezetők és döntéshozók több mint hatvan százaléka stabilan támaszkodik a céges weboldalára, mint elsődleges marketingeszköz, ennek népszerűsége ma már évek óta változatlan. Nagy emelkedés tapasztalható a Facebook-hirdetések használatában (minden második megkérdezett használ ilyet), amellyel párhuzamosan az tapasztalható, hogy a Facebook céges oldalakba vetett bizalom kissé megingott.

„Az eredmény logikus. A Facebook az utóbbi hónapokban olyan változtatásokat hozott be, amelyekkel számos alkalmazás- és promóciótípus használatát megtiltotta. Az organikus elérés ma már 6-8 százalék körül mozog, tehát az oldalak tulajdonosai még saját követőik felé is csak úgy tudnak eredményesen kommunikálni, ha minden posztot kiemelnek, hirdetnek. Teljesen érthető, hogy egy alacsony közösségimédia-költségvetéssel induló cég nem fog százezreket abba fektetni, hogy releváns lájkokat gyűjtsön, akiknek majd utána hirdethet. E helyett költségátcsoportosítást hajtottak végre a Facebook-hirdetések javára, hiszen az gyorsabb eredményt hoz. Hosszú távon ez nem jó stratégia, de érthető a hazai cégek türelmetlensége” – közölte a kutatást készítő kkv-marketingstratéga, Miklovicz Norbert.

Nagyot fejlődött még a kuponkedvezmények használata, amelyre magyarázat lehet az offline világ kuponőrülete. Ma már minden nagyobb offline sajtó és bevásárlóközpont ilyen programokat indít, nem beszélve az online marketing eszközök (például weboldal elhagyásakor felugró ablakok) térhódításának, amelyek a kedvezményekkel párosítva bizonyulnak hasznosnak.

A cégvezetők és marketing-döntéshozók tudatosságának fejlődésére az is bizonyíték, hogy a cégek elkezdtek CRM-alapú ügyfélkezelést folytatni. A megkérdezettek egyre nagyobb arányban számoltak be arról, hogy ügyfélkezelésükhöz, értékesítésükben sikerrel használnak valamilyen CRM (ügyféllel történő kapcsolattartás elősegítésére specializált) szoftvert.

A TOP-10 online marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében

  • Weboldal
  • Facebook-hirdetés
  • Kuponkedvezmény
  • eDM / hírlevél
  • Facebook céges oldal
  • SEO (keresőoptimalizálás)
  • Google Adwords
  • Upsell, termékkapcsolás
  • Céges blog
  • PR-cikk

A TOP-10 offline marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében

  • Prospektus, katalógus
  • Szórólap (kampányhoz kapcsolódó)
  • Reklámújság sajtóhirdetés
  • Kuponkedvezmény (nyomtatott)
  • Rendezvényen való kiállítás
  • Hűségprogram, törzsvásárlói program
  • Networking
  • Telemarketing, hideghívás
  • Kültéri plakát, reklámtábla
  • PR cikk

Megosztás: