A kattintások nyomában | – Tippek a keresőmarketinghez

Marketingszakértőnkkel összegyűjtöttünk néhány fogást, amelyekkel a vállalkozása akár dobogós is lehet.

A keresőprogramokat a netezők ma már reflexszerűen használják. Mégis tömegesen vannak olyan vállalkozók, akik még soha nem nézték meg, hogy mit dob ki róluk a Google.

Az alapok

A keresőoptimalizálást segíti, ha a weblapon megfelelő sűrűséggel fordulnak elő a fontosabb kulcsszavak, kifejezések. A Google AdWords hirdetéseken keresztül pedig elérheti, hogy az organikus (természetes) találatokat megelőzve a fő helyen vagy jobb oldalon jelenjen meg a hirdetése.

A HD marketing tapasztalatai szerint a ma készülő weboldalak nagyobbik hányada jó esetben is csak részben felel meg a SEO feltételeinek. Színvilágban és használhatóságban általában elfogadható a kialakításuk, de a keresőmarketingben fontos extrák gyakran hiányoznak.

Így is javíthat a helyezésén

Végezzen kulcsszókutatást!
Nézzen utána, hogy mely szavakra érdemes erősíteni a weblapját és az aloldalakat. Azt is vizsgálja meg, hogy milyen (ritkábban előforduló) kifejezések azok, amelyekkel könnyebben előbbre kerülhet.

Keressen rá a konkurenciára!
Azaz arra, hogy adott kulcsszavakra milyen eredményeik vannak, a Google „szemében” mennyire erős a honlapjuk? (Például a PageRank, a Domain Authority, a Page Authority, a domain életkora és a visszamutató linkek száma alapján.)

QR-kód
A találati listán a saját pozícióját itt is ellenőrizheti:
http://www.cleverstat.com/en/google-monitor-query.htm

A kevesebb több

Ha például érdeklődési kör, demográfia és kulcsszavak alapján szeretné meghatározni, hogy kik lássák az AdWords hirdetését, akkor nem érdemes ezeket a szűrőket egyetlen kampányba beépíteni. Ezzel ugyanis nem tudja majd mérni, hogy melyik célzás mennyire volt hatékony.

Tipp: Indítson három külön kampányt! Ezek összege lehet akár csak napi 1000 forint.

Hirdet, de mégis láthatatlan?

A Google személyre szabva dobja ki az organikus és a fizetett találatokat. Ezt a bejelentkezett felhasználó adatai vagy például területi elhelyezkedése alapján teszi. „Volt már olyan ügyfelem, aki jelezte, hogy a találati listán a saját hirdetése helyett a versenytársáét látja. Ennek az az oka, hogy a vállalkozó érthetően a saját kampányát nem ’kattintja le’, hiszen ezután fizetnie kellene. Így a keresőprogram ezt úgy veszi, mintha az illetőt nem érdekelné az adott cég. De a célcsoportnak természetesen megjelenik a hirdetés” – magyarázta Toba Krisztina.

Remarketing

Felhasználóként biztosan találkozott már azzal, hogy szörfözés közben, valahogy mindig ugyanazok a reklámok találják meg. A remarketing lényege, hogy a megnézett oldalak után a számítógépén a Google AdWords egy címkét (cookie-t, azaz sütit) helyez el. Ez alapján pedig később „visszacélozzák”. Sőt, a hirdető ezt – szintén a fizetett funkciók között – be is állíthatja. Az ismételt célzás egészen addig működhet, amíg a netező nem törli ki a címkéket.

Keresőoptimalizálás videókkal

A hazai vállalkozások közül még kevesen élnek vele, pedig megfelelő beállításokkal akár YouTube-videókkal is a Google nyitóoldalára kerülhetnek.
http://youtube.blog.hu/
http://webanalitika.blog.hu/

Csak a lekattintás kerül pénzbe

A kattintásalapú hirdetés (PPC – pay per click) előnye, hogy csak akkor kell fizetnie, ha az érdeklődők ráklikkeltek a linkjére. Az így érkező látogatóknál – terméktől, ártól függően – átlagosan 2-3 százalékos konverzió (vagyis vásárlás, hírlevélre való feliratkozás stb.) érhető el.

Röviden

SEO/Search Engine Optimalization: keresőoptimalizálás
SEM/Search Engine Marketing: keresőmarketing

 

 

Megosztás: