A boldog dolgozó titka | Ne hanyagolja el az emberi tényezőt!

Nem meglepő, hogy a boldog alkalmazott hatékonyabban dolgozik társainál. A kérdés, hogyan érheti el ezt az állapotot a cégvezetés?

Egy munkavállaló akkor a leghatékonyabb, ha boldog és kiegyensúlyozott, ilyenkor akár 31 százalékkal jobb eredményt ér el, ha értékesítéssel is foglalkozik, akkor 37 százalékkal többet ad el és megháromszorozódik a kreativitása – derül ki a PwC hazai vezérigazgatói felméréséből. Egyértelműen látszik, hogy a vállalatok munkaerő-problémáit a hatékonyság javításával azonnal lehet orvosolni.

Dolgozói kommunikáció

A munkavállaló akkor boldog, ha emberszámba veszik, beszélgetnek vele, főleg ha mindezt az első számú vezető teszi. Az fő probléma, hogy a vezetőknek általában nincs erre idejük, és nem is ez lenne a legfontosabb feladatuk. Meg kell hát keresni az automatizálható kommunikációs csatornákat.

Szakértők szerint ilyen lehet például a beosztásterv, túlóra-igénylés, távollét-tervezés, munkaruha, védőeszköz biztosítása. Fontos, hogy a jól informált alkalmazott nyugodtan végzi munkáját, és nem azt találgatja, hogy vajon foglalkoznak-e egyáltalán a problémáival.

Szabadnapok

A legjobban teljesítőket érdemes plusz szabadnapokkal jutalmazni. Első látásra ez bevételkiesésnek tűnhet, de a felmérés szerint jócskán megtérül. A cégvezető így biztos lehet abban, hogy a munkavállaló a szabadsága előtt felelősséggel elvégzi feladatait és a szükséges információkat átadja helyettesítőjének. Ezt a célt hatékonyan támogathatja egy távolléttervező IT-alkalmazás, melyben a dolgozó az egész éves szabadságát, távollétét képes megtervezni és jóváhagyatni.

Közösségi média

Érdemes kialakítani kisebb közösségi helyeket, ahol az alkalmazottak nyugodtan átbeszélhetik, és hatékonyan át tudják adni egymás számára az információkat. A trendeket követve ezt a szerepet akár egy online üzenőfal is betöltheti. Ennek előnye, hogy a munkaadó állandó visszajelzést kap az alkalmazottról.

A fiatalabb generáció tagjainál már elvárás, hogy a vállalat digitálisan kommunikáljon velük, a számukra jól ismert és megszokott virtuális közösségi térben. Az egyénileg kialakított közösségi kommunikációs felületen a dolgozó minden, számára releváns információt megtalál – legyen az a szabadságolási időszakra vagy a munkavédelmi ruházat cseréjére vonatkozó adat.

„Köszönöm”

A boldogság eléréséhez kiemelten fontos a dolgozók elismerése. Cégvezetőként köszönje meg a jól elvégzett munkát! Egy köszönet nem kerül semmibe, mindenkinek jól esik és emellett elismerést jelent, emelheti a kolléga vállalaton belüli státuszát.

Megosztás: