Prediabétesz diéta


1. Csak hasra hízol

Chiamag Ez az ősi gluténmentes gabona javíthatja az inzulinérzékenységet A chiamag magas rost- és omegazsírsav-tartalmú, magnéziumot, káliumot, folsavat, vasat és kalciumot tartalmaz prediabétesz diéta gazdag antioxidánsokban.

Tanulmányok kimutatták, hogy a chiamagban dús táplálkozás segíthet csökkenteni az LDL-koleszterinszintet és a triglicerideket. Bővebben Chiamag - Érdemes fogyasztani?

Hogyan lett Bea prediabéteszes?

Kakaó A kakaó az alapja a csokoládénak és a kakaóvajnak. A kakaóbab gazdag antioxidánsokban, valamint epicatechin nevű flavanolt is tartalmaz, amely a kulcsfehérjék aktiválásával szabályozza a glükóztermelést.

a meteorizmus kezelése a 2-es típusú cukorbetegséggel

Tejcsokoládé helyett fogyasszon 70 százalékos vagy annál magasabb kakaótartalmú étcsokoládét. A kakaóbabot joghurt, smoothie vagy desszertek feltéteként is használhatja. Áfonya A szeder és a fekete áfonya nem növeli annyira a vércukorszintet, mint a többi gyümölcs.

ököl = 1 pohár (2.5 dl)

Ezek a bogyók magas rosttartalmúak és a legmagasabb antocianinkoncentrációval rendelkeznek. Az antocianinok gátolják, hogy bizonyos prediabétesz diéta enzimek lassítsák az emésztést, továbbá megakadályozzák a vércukorszint kiugró emelkedését a keményítőben gazdag ételek fogyasztása után. Tanulmányok szerint az áfonya bioaktív összetevői javítják az inzulinérzékenységet inzulinrezisztencia esetén, valamint csökkentik a cukorbetegség kialakulásának esélyét a magas kockázatú betegeknél. Ez azért fontos, mert túl sok szénhidrát fogyasztása túlzott inzulintermelést okozhat, ami inzulinrezisztenciához és 2-es típusú cukorbetegséghez vezethet.

cukorbetegség és dohányzás

Mandula és egyéb diófélék A mandula segíthet a vércukorszint étkezés utáni szabályozásában és csökkentésében, valamint a cukorbetegség megelőzésében. Tanulmányok szerint azoknak, akik naponta g mandulát fogyasztanak, alacsonyabb az éhomiglükóz- és az inzulinszintjük. Emellett a mandulafogyasztás javítja az inzulinérzékenységet a prediabéteszes betegeknél.

walnut lapot a diabétesz kezelésében

A mandulák GI-értékét 0-ra becsülik. Ennek oka, hogy a mandulákban és a diófélékben található kis mennyiségű szénhidrátok elsősorban rostok. A legtöbb dióféle alacsony GI-pontszámmal rendelkezik, 0 és 20 között. Legközelebb, snackként válasszon péksütemény helyett olyan magvakat, mint a pisztácia, dió vagy mandula, de hagsúlyozni kell, hogy fogyasztásuk nagyobb mennyiségben a jelentős kalóriatöbblet miatt nem ajánlott.

Prediabétesz kivizsgálása:

Illetve ha allergiás ezek közül valamelyik élelmiszerre, akkor azt semmiképp se fogyassza! Teljes kiőrlésű gabonák Vásárláskor vagy étkezéskor válasszon teljes gabonát például köles vagy quinoa vagy teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket.

Ezek nagyobb mennyiségű rostot, fitokémiai anyagot és tápanyagot tartalmaznak, ezáltal lassú felszívódásúak, a vércukorszintet kismértékben, elhúzódóan emelik.

a 2-es típusú cukorbetegséggel rendelkező cukorbetegség kezelése

A The American Journal of Clinical Nutritionban megjelent tanulmány megállapította, hogy ezek rendszeres fogyasztásával az éhomi inzulin aránya 10 százalékkal csökkenhet. Tojás Bár a tojás nagyobb mennyiségű koleszterint tartalmaz, fogyasztása, úgy tűnik, nem árt a prediabéteszeseknek.

Feltételezések szerint az étrendi koleszterin nem olyan fontos mutató, legalábbis azok számára, akik nem rendelkeznek 2-es típusú diabétesszel. Mint minden tiszta fehérjeforrás, a tojás GI-értéke is 0, prediabétesz diéta a telítettségérzetet és csökkenti az étvágyat. A legjobb, ha a tojást mérsékelten fogyasztja, de a keményre főtt tojás ideális snack vagy gyors reggeli lehet. Kávé Tanulmányok prediabétesz diéta utalnak, hogy a kávéfogyasztás naponta egy csészével történő növelése koffein és koffeinmentes több mint 10 százalékkal csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

2. Állandóan szomjas vagy és vizelési ingert érzel

Azonban az is számít, mit ad hozzá a kávéhoz! Kerülje a cukor, szirup és tej hozzáadását. A cukorbetegség és a prediabétesz megelőzése érdekében kerülje a magas glikémiás indexű GI élelmiszereket, valamint összességében is csökkentse a szénhidrát- és cukorbevitelt.

Az alacsony GI-jű élelmiszerek olyan élelmiszerek, amelyek GI-je prediabétesz diéta vagy annál kevesebb.

Étkezési tanácsok a cukorbetegség elkerüléséhez

Számos, okostelefonra letölthető alkalmazás segíti az egészségesebb táplálkozást. Használja ezeket az alkalmazásokat az élelmiszerek szénhidrát- és cukortartalmának ellenőrzésére! A cukorbetegség előállapotaiban a diabétesz kialakulása életmódváltással megelőzhető. Ennek része a testmozgása kiegyensúlyozott táplálkozás, ezáltal a tervezett testsúlycsökkentés. Az egészséges táplálkozás hosszú távú előnyei nem helyettesíthetők egyetlen más módszerrel, étellel vagy edzéssel sem.

a fájdalom kezelése a lábaddal cukorbetegséggel

Forrás: WEBBeteg.