Reptéri terminálon navigálni? | Lehetséges!

Bár a repülőtereket rendesen kitáblázzák, a nagy utasforgalommal bíró helyeken egy-egy átszállás során nem mindig egyszerű feladat megtalálni, hogy pontosan hova is kell mennünk. Itt a fény az alagút végén.

A KLM kézen fogva vezet

A Holland Királyi Légitársaság több olyan rendszert is tesztelt, amelyek az elektronikus beszállókártyákhoz hasonlóan valódi segítséget nyújthatnak az utasaiknak.

Első lépésként még 2014 nyarán olyan Bluetooth jeladókat helyeztek el az amszterdami Schiphol repülőtéren, amelyek lehetővé teszik a terminálon belüli navigációt. Mint azt a vállalat e-commerce szolgáltatásokért felelős vezetője annak idején elmondta, felméréseik szerint még a gyakran utazók is aggódnak az átszállások során. És mivel a holland főváros repülőterén a forgalom 67 százalékát az átszálló utasok teszik ki, a Schiphol valóban jó terület egy efféle szolgáltatás teszteléséhez. Az okostelefonnal rendelkező utasoknak csupán annyi a dolguk, hogy csatlakozzanak az ingyenes Wi-Fi hálózathoz, bekapcsolják a Bluetooth-t a készülékükön, majd elindítsák a KLM alkalmazását, amellyel a terminál térképén nem csak azt láthatják, hogy hol vannak és hova kell menniük, hanem az útvonalat és a séta várható időtartamát is. Elsőre meglepő, de annál hasznosabb, hogy a navigáció akkor is működik, ha a célállomás más szinten van, mint amelyiken az utas tartózkodik. A támogatottságban sincs hiba, mert bár az alkalmazás eleinte csak Androidra volt elérhető, ma már iOS, Windows és BlackBerry 10 rendszerekre is letölthető.

A robotok az órában is segítenek

Ezzel a fejlesztéssel összhangban startolt el 2015 tavaszán a KLM okosórás alkalmazása is, amely egyelőre szintén csak tesztverzióban üzemel, és kizárólag Android Wear operációs rendszerre érhető el. Az ezzel szerelt okosórák alapértelmezésben, külön KLM-megoldások nélkül is képesek kártyákat mutatni az alapvető járatinformációkkal, a légitársaság azonban erre a koncepcióra rátett egy lapáttal. Ezen megoldásukon keresztül az utasok már rögtön a foglaláskor is kaphatnak információkat az órájukra, illetve a Schipholon azt is láthatják, hogy mikor és melyik kapunál kell beszállniuk. Indulás előtt egy órával automatikusan megkapják a beszállókártyájukat az órájukra, illetve a csuklójukra pillantva is tájékozódhatnak arról, hogy hol lesz az ülőhelyük, de ez utóbbi funkció szintén csak a holland repülőtéren működik.

Az alma sem maradhat ki a buliból

A tesztüzemből érkező visszajelzések a cég képviselői szerint nagyban hozzájárulnak majd ahhoz, hogy az Apple Watch okosórára érkező alkalmazás a lehető legjobban elláthassa feladatát, hiszen a KLM az Android Wear használóitól érkező véleményeket is figyelemve veszi a konkurens rendszerre készülő app tökéletesítése során.

Megosztás: