A QR-fenomén | legyenek naprakészek vásárlói!

Használják információtárolásra, fizetési megoldásként, reklámokhoz vagy éppen hűségpontok gyűjtéséhez. Találkozhatunk vele óriásplakáton, mobil alkalmazásban, de ott van a sárga csekk sarkában is. Mire jó az Ön cégének? Adunk tippeket.

Az alapok:

A QR kód 1994-ben „született”, Japánban. Nevét az angol Quick Response (gyors válasz) rövidítéseként kapta. Eredetileg a Toyota szerelőcsarnokaiban segítette a gyártási folyamat követését, ám napjainkra jórészt összeforrt a mobiltelefonos, lakossági használattal. Jól látszik az evolúció, hiszen ma már a kávénkat is kifizethetjük QR kóddal és többnyire a mobilunkkal dolgozzuk fel. Nagyon leegyszerűsítve digitális információt tárol egy nyomtatott jelrendszerbe ágyazva, amit a megfelelő eszközzel, egy mozdulattal leolvashatunk.

Mi ez a „tárolt digitális információ”?

Röviden: bármi lehet. Részletesebben: a QR viszonylag rövid parancsokat, internetes hivatkozásokat tartalmaz (például egy webcímet). Az olvasó eszköz pedig feldolgozza a közvetített tartalmat (példánknál maradva: telefonunk megnyitja böngészőjében a weboldalt).

Hogy és miért készítsen cégének?

Nézzünk egy egyszerű alkalmazást! A Sütineked jól menő – egyébiránt nem létező – cukrászda szeretné megkönnyíteni ügyfelei számára a heti akciók követését – ezzel is ösztönözve őket a rendszeres vásárlásra. Létrehoznak hát egy aloldalt a sutineked.hu-n, ahol a megosztani kívánt infók szerepelnek. Most már csak arra lenne szükség, hogy a vevők álmukból felébredve is tudják, hol kereshetik ezeket az adatokat. A cukrászda vezetője tehát – akár olvasószemüvegben az orrán – leül a számítógép elé, és ellátogat egy QR kód generáló oldalra. Itt kiválasztja a tartalom típusát (internet cím) és beírja a szövegsávba a www.sutineked.hu/akcioalegkedvesebbvendegeinknek címet. Ez követően letölti a frissen generált QR kódot, és elküldi email-ben a kollegájának vagy a hozzáértő unokájának, aki némi nyomdai előkészítést követően rávarázsolja a torták dobozára a kódot. A kiszállítást vagy a vásárlást követően az ügyfelek pedig leolvassák okostelefonjuk QR olvasó alkalmazásával, így pillanatokon belül kiválaszthatják a következő heti sütijüket.

Kombinálja a technikát!

A G-Roby Szupermarket hálózata például heti akciós újságjában QR kódot társított népszerű termékeihez. A fejlesztés nem állt meg itt, a cég Android és iOS platformokon elérhető alkalmazása QR kódot is olvas, így a kiadványból leolvasott termékek könnyedén a vásárló virtuális bevásárló kosarában köthetnek ki. Innen már csak egy lépés a megerősítést követően feladni a rendelést, amit a cég házhoz szállít. Az előnyök egyértelműek: kényelmes, gyors vásárlás a kliensnek, akár a kanapén ülve. A kereskedőnek: az impulzusvásárlást és a G-Roby házhozszállítási szolgáltatását ideálisan erősítő megoldás.

Egyszerűsítsen!

A névjegykártyán található QR kód előnye, hogy a leolvasást követően a telefon képes közvetlenül a kapcsolatok közé menteni a kártya tulajdonosának adatait. Telefonszámok, email címek, titulus, névnap, akár még a Facebook profil is egy mozdulattal elmenthető a telefonkönyvbe.

(Még) Látványosabb megoldások

A QR kód nem túl attraktív vizuális élményén hivatott segíteni az úgynevezett Design QR. A koncepció lényege, hogy a kód elrejthető egy esztétikusabb képben. Hátránya, hogy minél szebb és bonyolultabb a kép, annál nehezebben olvasható le a készülékünkkel, érdemes tehát csak ott alkalmazni, ahol fontos a szép megjelenítés és nem túl bonyolult az információ a QR mögött.

Megosztás: