A jövő munkahelye Új eszközök a HR-dolgozók kezében

Az innovatív megoldások segítségével akár előre is kideríthető, mikor készül valaki elhagyni a céget – és hogy hogyan lehet megtartani.

A Big Data és a HR-analitika már lehetővé teszi az egyre pontosabb előrejelzéseket a jelentkezők és alkalmazottak múltbéli viselkedése alapján, több millió munkavállalón végzett több ezer kutatás eredményei révén, a világ összes iparágából. Az előbbi segítségével például meg lehet jósolni, ha egy kulcspozícióban levő alkalmazott épp elhagyni készül a céget.

Ezt egészen hitelesen meg lehet előre állapítani az úgynevezett gyors indikátorok alapján, akár egy héten belül – olvasható a Profession.hu tanulmányában. Ilyen esetben azonnal kapcsolatba lehet lépni az illetővel megelőzési céllal, tárgyalni vele és lépéseket tenni annak érdekében, hogy megváltoztassa véleményét, még mielőtt meghozná a végső döntést arról, hogy elhagyja a vállalatot. Ezt a lépést persze nem lehet mindig és mindenkivel megtenni, de a HR-analízis már egy nagy előrelépés, ha a megfelelő pillanatban alkalmazzák egy kulcspozícióban lévő munkavállalónál.

Megelőzés

Évekig semmilyen segítségük nem volt a HR-szakembereknek a már említett analízisre vonatkozólag, a jövőbeli viselkedésre csak a múltbéli viselkedésből tudtak következtetni. Úgy gondolkodtak, hogy aki vesztes volt a múltban az vesztes lesz a jövőben, aki a győztes volt az győztes lesz.

A kreatív munkavállaló folytatja a kreativitást, az alkoholproblémákkal küszködő munkavállaló pedig az új munkahelyén is iszik majd. Ez a gondolkodásmód nem modern HR analitika a szakértők szerint, ez kőkorszaki hozzáállás. A HR adatelemző, megelőző analitika még azelőtt felhívja ezekre a problémákra a figyelmet, mielőtt azok az első alkalommal megtörténnének.

Boldog dolgozó

Ha a munkáltató képes arra, hogy feltérképezze, hogy milyen feladatkörökben lenne egy alkalmazott a legsikeresebb, akkor a sikeres munkavégzés természetes hatásaként a munkavállalók is boldogabbak lesznek. Ez így mindkét félnek megéri. Azt is hozzá kell azonban tenni, hogy az adatelemzés legnagyobb előnyei a vállalatoknál vannak, nem pedig a dolgozóknál. Ezért is van az, hogy a munkáltatók fektetnek ezekbe a technológiákba, nem pedig a munkavállalók.

A coach szerepe

A coaching mérhetőségét és komplexitását egyéni és szervezeti szinten is számos tényező befolyásolja – például viszonylag új fogalom a coacholhatóság előzetes felmérésének támogatása. Ez is fontos eleme a jövő munkahelyének.

Adatok támasztják alá, hogy bizonyos embereket nagyon nehéz (vagy egyenesen lehetetlen) coacholni – mint ahogy vannak, akik képtelenek munkaviszonyt vagy kapcsolatot létesíteni. Ezek előzetes feltérképezése megkímélheti a coachokat a gyötrő kudarcélménytől, a vállalatot pedig a fölösleges kiadásoktól egy lehetetlen eset hiábavaló fejlesztési kísérleteire.

Megosztás: