Telebank, internetbank, mobilbank – | melyiket válasszuk?

Érdemes átgondolni pénzkezelési szokásainkat, és kiválasztani a megfelelő elektronikus banki csatornákat! Nézzük az előnyöket-hátrányokat mindhárom esetben!

Mindhárom szolgáltatás közös előnye – a személyes ügyintézés elkerülése mellett -, hogy az elektronikus banki csatornák olcsóbb banki díjakkal járnak, mintha a bankfiókban intéznénk az ügyeket – igaz ez elsősorban az átutalások költségére. Érdemes átgondolni pénzkezelési szokásainkat, és kiválasztani a megfelelő elektronikus banki csatornákat!

Telebank

  • belföldről általában helyi hívás díjáért érhetjük el a nap 24 órájában
  • ügyfélszámunk és szintén számokat tartalmazó jelszavunk bepötyögése után jutunk be a menübe, ahol kiválaszthatjuk a kívánt szolgáltatást
  • automata segítségével: egyenleg lekérdezés, előre rögzített számlákra történő átutalás indítása, árfolyamok, banki kondíciók elérése
  • más szolgáltatásokhoz ügyintézőre lehet szükség – vásárlási vagy készpénzfelvételi limitet akarunk beállítani, vagy épp személyes adatainkat akarjuk módosítani
  • kártyaletiltás: ha elveszítjük bankkártyánkat, ajánlott ezt elsőként a bankunkkal közölni

 

+

„élő” ügyintézővel beszélhetünk

olcsón elérhető bármilyen működő telefonkészülékről a világ minden tájáról

 

a menüben történő navigálás nehézkes

sokszor fölösleges információkon kell keresztülvergődnünk, mire elérjük a szükséges információt vagy épp a segítséget nyújtó személyt

 

Mobilbank

  • átmenet a telebank és az internetbank közöt
  • vannak bankok, amelyek már külön termékként nem tartják kínálatukban, inkább az internetbankjuk egyszerűsített változatát kínálják helyette, esetenként okostelefonos alkalmazásaikat hívják mobilbanknak
  • máshol parancsokat küldjünk SMS-ben, lekérdezhetjük egyenlegünket, aktiválhatjuk bankkártyánkat, limiteket állíthatunk be
  • nem csak azt tudhatjuk meg, hogy cégünk bankszámlájára beérkezett-e már egy utalás vagy épp teljesült-e egy fontos átutalási megbízás, hanem, hogy ki, hol, mikor és milyen összegű tranzakcióhoz használta a számláinkhoz kapcsolódó bankkártyákat

+

egyszerűen, gyorsan, célratörően intézhetjük ügyeinket bárhonnan, akár a buszon ülve

 

obil-térerőre vagy – az okostelefonos alkalmazások esetén – mobilinternetes lefedettségre van szükség a használathoz – a Vodafone-nál már nem találni ilyen „fehér foltot”

 

Internetbank 

  • vállalati és lakossági folyószámláink és bankkártyáink teljeskörű kezelése, átutalások, átvezetések, lekérdezések és beállítások
  • információ hiteleinkről, vagy épp igényelhetünk újakat; kezelhetjük befektetéseinket, megrendelhetünk vagy lemondhatunk más banki szolgáltatásokat
  • feltölthetjük mobiltelefonunk egyenlegét, vehetünk autópálya-matricát, vagy épp csatlakozhatunk kedvezményeket nyújtó partnerprogramokhoz is
  • ügyintézői segítség: néhány órán belül választ kaphatunk. Más bankok viszont élő chat-szolgáltatást is működtetnek, ilyenkor az ügyfélszolgálati asszisztensek azonnal segítenek

+

az elektronikus bankolási lehetőségek közül egyértelműen a legkényelmesebb

gyorsan és egyszerűen elérhetjük a szükséges funkciókat (melyekből az internetbank kínálja a legtöbbet), elmenthetjük partnereink adatait, számlaszámát, testre szabhatjuk a szolgáltatásokat

 

az internetkapcsolat mellett számítógép vagy notebook szükséges hozzá – bár az okostelefonok és tabletek is alkalmasak lehetnek, még messze nem minden szolgáltató készült fel ezekre az eszközökre, ami bizonyos funkciók vagy akár a teljes szolgáltatás elérhetetlenségét jelentheti

mobileszközök esetében az esetleges hardveres biztonsági eszközök, a tokenek csatlakoztatása is gondot okozhat

fokozott biztonsági kockázat: hanyagságunk komolyabb kárt is okozhat, illetve az adathalászoknak is kedvelt célpontja a szolgáltatás.

 

Megosztás: