Bürokráciacsökkentés | az adószakértők számára

Egyszerűbb lesz az ügyintézés az adótanácsadó tevékenység megkezdéséhez, ezzel pedig a szolgáltatásaikat igénybe vevő cégek is jól járhatnak!

Az újabb bürokráciacsökkentés az adózásban jelentős könnyebbséget hozhat a következő esztendőtől. A jelenlegi gyakorlat még körülményes és sok ügyintézést igényel: az adótanácsadói, az adószakértői és az okleveles adószakértői tevékenység ugyanis csak akkor kezdhető meg, ha a jelölt nyilvántartásba vételi kérelmét a hatóság elbírálta és az engedélykiadással egyidejűleg felvette a nyilvántartásba.

Vége a feleslegesen bonyolult papírmunkának

Az eljárás ügyintézési határideje jelenleg ma még hivatalosan 45 nap. Az adóbürokrácia-csökkentés újabb állomása 2018-ban azonban megszüntetheti az engedélyezési eljárást. Az érintetteknek elegendő lesz a bejelentés, és már segíthetik ügyfeleiket tanácsaikkal, vagy például képviselhetik őket az adóhivatal előtt.

Ám a működési engedély sorsáról – a tervezet szerint – jövőre már a Nemzetgazdasági Minisztérium dönt, miután a rendelkezésére álló adatok alapján ellenőrizte az adózási szakember felkészültségét. A bejelentés vizsgálatának eredménye alapján a gazdasági tárca a jogszabályi feltételeket teljesítő bejelentőket nyilvántartásba veszi, míg azokat, akik nem felelnek meg az előírásoknak, az adótanácsadói, adószakértői és okleveles adószakértői tevékenység végzésétől eltiltja.

A háromféle tevékenységről külön-külön kell bejelentést benyújtani. Annak érdekében pedig, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást tudják nyújtani ügyfeleiknek az adózási szakemberek, a nyilvántartásba vételt követő öt év alatt olyan továbbképzéseken kell részt venniük, amelyek releváns és naprakész ismeretekkel bővítik a már megszerzett ismereteiket.

Értékes tanácsok

A szaktárca nyilvántartásában jelenleg több mint hatezer adótanácsadó, adószakértői és okleveles adószakértő szerepel. A lista évente átlagosan néhány száz szakemberrel bővül. A penzugyiszakkepzes.kormany.hu oldalon található névjegyzékben az összes adózási szakember neve megtalálható. Az adóügyeik intézésében szakszerű segítséget igénylő cégeknek, vállalkozásoknak és magánszemélyeknek itt érdemes a megbízás előtt a jogosultságot ellenőrizni.

A tevékenység megkezdése és a nyilvántartásba vétel tehát a jövőben elválik egymástól. A tevékenység folytatására jogosító igazolványt a nyilvántartásba vételt végző szervezet a nyilvántartásba vételt követő 30 napon belül küldi meg a bejelentőnek. Az igazolvány a kiállítás napját követően visszavonásig érvényes.

Megosztás: