Tuti praktikák | a weblapszöveghez

Ne csak a vevők, hanem a Google „fejével” is gondolkodjon, amikor a céges honlapot készíti vagy módosítja.

Ha azt szeretné, hogy minél előbbre kerüljön a weblapja a Google-találatok között, akkor az elsődleges teendő, hogy tűzdelje tele a szövegét olyan szavakkal, amelyekre a vevők is rákeresnek. Erről az egyszerű módszerről sokan hallottak, de abba már kevesebben gondolnak bele, hogy míg a termékleírásokban, hirdetésekben vagy a bemutatkozásban többnyire ragozott formában fordulnak elő a kulcsszavak, addig a vevők csupán tőszavakat írnak be a keresőbe. Az is fontos szempont, hogy a kulcsüzenetek lehetőleg ne csak a szövegtörzsben, hanem a címsorokban is szerepeljenek, ezek ugyanis a Google számára értékesebbek.

A sikeres szövegírás hozzávalói

Mielőtt belefogna a „szövegelésbe” az első lépés a tervezés. Nézze meg, hogy kiknek ír, ki a célcsoport, ők mire vágynak, milyen szavakat használnak. Ha bizonytalan ezekben, néhány korábbi vevőjét kérdezze meg, hogy miért a cégüket választotta, hogyan talált Önökre. Ha például esküvőket rendez, akkor a célcsoport meghatározásánál mindenképpen el kell dönteni, hogy puccos lagzikat tartanak, vagy azokat keresik, akik a családias környezetet és a megfizethető árakat részesítik előnyben.

Mit pötyög be a vevő?

Írja össze, hogy a vevők vajon milyen szavakat írhatnak a Google-ba, amikor az Ön termékeit, szolgáltatásait keresik! A marketingszakértő az „esküvői helyszín” kifejezést hozza például. A menyasszonyok ugyanis nagy valószínűséggel ezt írják a keresőbe, tehát az erre szakosodott cégeknek is egyebek közt ezt érdemes beleszőniük a címsorokba. Ez nem mindig könnyű feladat, hiszen az oldalon inkább már az érzelmekre kell hatni, és úgy érvelni, hogy az ifjú párt meggyőzze. A Google-kulcsszavakat pedig úgy kell beilleszteni a szövegbe, hogy azok passzoljanak az oldal stílusához, és ne törjék meg a marketingüzenetet.

Apró trükk

A honlapon fogadja az érkezőket egy hozzájuk, az érzelmeikhez igazított címsorral! Ha azonban ez nem tartalmazza az óriáskereső számára fontos kulcsszavakat, akkor hozzon létre a főcímsor felett egy kisbetűs alcímsort, amely a példa alapján lehet ez: „Egy csodálatos esküvői helyszín”. Az oldalon nagybetűkkel pedig kiírhatja a sokkal inkább vevőcsalogató „Legyen álomesküvő a tietek is!” címet.

Nem kell temetni a „legjobbat”

A reklámtörvény alapján a hirdetés nem sértheti más vállalkozásnak vagy a versenytársak termékének a jó hírnevét, és azt is csak akkor állíthatja, hogy a piacon az Ön terméke a legolcsóbb, ha bizonyítani tudja, hogy ez a valóságnak megfelel. Az ilyesfajta összehasonlítást tehát a bírságok elkerülése végett a legjobb, ha mellőzi.

Ezzel együtt a legjobb szó más értelemben, a versenytársak összehasonlítása nélkül is használható, ha ez valamilyen általános fogalomhoz kapcsolódik. Például a „legjobb hétvégi program” vagy a „legjobb meglepetés” szabályos és kattintásvadász megoldások lehetnek. Ezt jól mutatja, hogy egyik évben egy szálláskereső oldalon a karácsonyi ajánlatok közül az a ráckevei hotel nyert toronymagasan (64 másik ajánlatot maga mögé utasítva), amely a „Legjobb karácsonyi ajándékként” hirdette az ünnepi szolgáltatását.

+

A „kedvenc” szó is sokat hozhat a konyhára. Például a legnépszerűbb termékeknél odaírhatják, hogy „Ez most a vásárlóink kedvence”, és figyeljék meg, hogy többen klikkelnek rá, és még többet vásárolnak belőle.

Megosztás: