Szuper hálózat | a LinkedIn

Több mint hétszázezer magyar munkavállaló található meg a LinkedInen így zseniális toborzási felület lehet a cégek számára.

A LinkedIn a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. 2002 decemberében alapították és 2003. májusában indították el. A hálózat üzleti kapcsolatok létesítésére épít. Világszerte több százmillió tagja van, legalább kétszáz országban. A hálózat természetesen számos nyelven érhető el. Nem véletlenül: a növekedési ráta eléri világszinten a másodpercenkénti két új tagot. Ez magyar viszonylatban is magas, tíz percenként bővül új felhasználóval hazánkban. A vételár alapján a LinkedIn piaci tőkeértéke több mint 26 milliárd dollár.
Magyar kapcsolatok

A hálózatban a felhasználók szakértők a maguk területén, minimum egy nyelven felsőfokon beszélnek. A felsőfokú végzettség nélküli regisztráltak nem szerepelnek ebben a 700 ezer főben. Óriási előny, hogy nemcsak álláskeresésre, hanem szakmai kapcsolattartásra, tájékozódásra is használják, így a passzív álláskeresők is megtalálhatóak, akik egy jó ajánlattal könnyen váltásra bírhatók – derül ki HR Portál felméréséből.

Nincs még egy, a Linkedinhez fogható adatbázis, ahol a potenciális munkatársaknak az e-mail címe, fotója, és a teljes karrierrútja megtalálható. A részletes jelölt profil és a könnyű kapcsolatfelvétel mellett nagy előny, hogy a toborzás kötetlenebb hangnemet is lehetővé tesz, gyakran a megkeresett szakember másik kollégát ajánl maga helyett. Ha a pozíciónkkal megszólítottakat nem is sikerül megnyerni a munkára, a kapcsolati tőkék részévé válnak, így azonnal értesülnek az újabb ajánlatokról.

Keresési kiskapuk

A közösségi oldal szerkezete lehetővé teszi, hogy nemcsak a kapcsolatfelvételünket jóváhagyott szakembereket érjük el, hanem azok ismerőseit és ismerőseinek az ismerőseit is. Három szinten jutunk hozzá a kapcsolati tőkéhez, építhetjük a köreinket. Kiemelkedő ez a struktúra a közösségi média rendszerei között. Pontosan kiismerve a működést és a keresési kiskapukat, havi díjas előfizetés nélkül is dinamikusan építhetjük az ismeretségünket, érhetünk el kiemelkedően hatékony eredményeket. A LinkedInen belül rengeteg szakmai csoport található, igen jelentős létszámmal, amelyek tagjait szintén elérhetjük, ha ismerjük a toborzásban rejlő lehetőségeket. A nemzetközi adatbázis ráadásul lehetővé teszi a határok nélküli munkaerő-toborzást is, hiszen egy platformon kereshetünk minden országba és országból. Akár kazahsztáni gépészmérnököt vagy moszkvai asszisztenst is találhatunk Budapestre, vagy olajipari mérnököt kereshetünk Új-Zélandra.

Magyarországon “ráugrott” e területre a HR- és a PR-tanácsadói szakma, ami idén még szélesebb kört ér el. Emellett cégen belül elengedhetetlen a HR és a marketing részlegek összehangolása és stratégiai szinten az ügyvezetés bevonása.

Nem csupán a munkaerő vonzása a prioritás, hanem legalább olyan fontos a tehetségek megtartása. Egy LinkedIn-felmérés szerint a döntéshozók 32 százaléka tekintett erre kulcsfontosságú faktorként, ezen belül 12 százalék a cégen belüli karrierváltások segítésére teszi a hangsúlyt. Tehát érdemes kihasználni mind a munkaadónak, mind pedig a munkavállalónak a lehetőséget.

Megosztás: