Népszerű | a külföldi e-vásárlás

Az internetes vásárlók mobilabbak, nyitottak a globális piacokra, sőt a legtöbben már vásároltak is anyaországukon kívüli kereskedőtől.

Tízből hét e-vásárló rendelt már terméket külföldi kiskereskedőtől, ennek két fő oka a jobb árakban, illetve a speciális keresett termékben vagy márkában keresendő. A UPS friss összeurópai kutatása szerint ez a kereskedők számára nem csupán komoly lehetőséget jelent, de egyben azt is, hogy személyre szabott szolgáltatásaik széles körével meg is kell felelniük az online vásárlók elvárásainak. A kutatás szerint a külföldi kereskedő kiválasztásánál a vásárlók a következő tényezőket veszik figyelembe:

  • biztonságos fizetés (75%);
  • a megrendelés egyértelműen feltüntetett összköltsége, ideértve a vámokat és egyéb adóterheket is (72%);
  • visszárukezelés (63%);
  • a vásárló saját valutájában közölt árak (63%);
  • a kézbesítés gyorsasága (62%).

A kutatás azt mutatta, hogy a vásárlók közel kétharmada rendelt már anyaországán kívülről terméket, ami a kereskedők számára méretüktől függetlenül komoly lehetőséget jelent bevételeik növelésére. Szintén kedvező, hogy majdnem minden európai e-vásárló (96%) szokott online piactereken vásárolni.
A vásárlók 67%-a szerint a kereskedők helyett a piacterek választása mellett szóló legfontosabb érv, hogy így jobb ár érhető el, 43% pedig úgy látja, hogy ily módon valamennyi termékkategóriában szélesebb választékot találhat.

Az európai online vásárlók több mint fele (52%) fontosnak tartja a különböző felajánlott szállítási lehetőségeket a termékek keresése és kiválasztása során, 75 százalékuknak fontos az ingyenes visszaküldési lehetőség is. Emellett 63 százalék megfontolásra érdemesnek találja az alternatív kiszállítási pontok választását, amennyiben azok széles időintervallumban elérhetők, és olcsóbb opciót jelentenek, mint a lakóhelyükre történő kiszállítás.

Fontos a mobilitás

A kereskedőknek „mobilabban” kell gondolkodniuk, hiszen az okostelefonon keresztül leadott rendelések jól érzékelhető trendet jelentenek. A kutatás tanúsága szerint az okostelefon-felhasználók 43 százaléka vásárolt már készülékéről. A vásárlók ezen kívül is számos, vásárláshoz kapcsolódó tevékenységhez is használják mobileszközeiket. Egyebek mellett 78 százalék az üzletek, vagy az üzletekkel kapcsolatos információk megtalálásához, szintén 78 százalék a rendelések nyomon követéséhez, 75 százalék pedig az árak összehasonlításához is igénybe veszi a mobilját.

Megosztás: