Legyen | felejthetetlen!

Ha konferencián előadást tart, akkor az egyik fontos cél, hogy később is emlékezzenek Önre, megkeressék kérdésekkel, üzlettel és ajánlatokkal.

Ennek természetesen az egyik legfontosabb komponense, hogy a beszéde kiváló legyen. De emellett vannak olyan praktikák is, amelyekre szintén érdemes figyelni.

Vajon a nevét és a cégét megjegyzi a közönség?

Ennek triviális eszköze, hogy az előadás elején szerepeljen a neve, titulusa és a cégnév, valamint a végén láthatóak legyenek az elérhetőségei. Ezek megadásánál fontos, hogy kétféle megkeresési mód is szerepeljen.

Az azonnali megkeresésre azoknak van szüksége, akiknek valamilyen projekt, üzlet már a fejükben van. Ők egy telefonszámot, e-mail címet vagy weblapcímet szeretnének látni. Vannak azonban olyan nézők is, akiknek tetszettek a hallottak, de azt még nem tudják, hogy mikor, mire lesz ez jó nekik. Őket a telefonszám és az e-mail nem érdekli, a honlap viszont igen. Nekik érdekes lehet a szakértői blog, a LinkedIn- vagy Facebook-profil is.

Elérhetőségek: végig látszódjanak

„Sok ember ülhet úgy az előadásunkon, hogy eljött egy rendezvényre, amelynek nem ismeri a pontos programját, ha pedig késve érkezett, akkor pláne fogalma sincs, hogy kik vagyunk. Hallgat minket, érdekesnek tűnünk számára, de a nevünket elfelejti. De ha mégis fel akarná írni az elérhetőségeinket, zavaró lehet, ha a nézők kérdéseire válaszolva, véletlenül folyamatosan kitakarjuk a kivetítőt. Az is gyakori, hogy az illető inkább a kérdésekre és a válaszokra figyel, majd amikor éppen leírná a kapcsolati adatokat, akkor már lekerül a képernyőről az utolsó oldalunk” – sorolta Rung András UX szakértő.

Tipp: Hasznos, ha minden egyes prezentációs dián látszik az előadó és a cég neve, valamint a legfontosabb kapcsolati pontok. „Én évről évre lehagyom ezeket a diáimról, mert egyszerűen csúnyának tartom mindezt szerepeltetni. De fel kellett ismernem, hogy a rövid távú memóriánkból úgy kerülnek át az információk a hosszú távúba, hogyha sokszor megismételjük. Ebből adódóan, ha nevünk és elérhetőségünk többször is felvillan, akkor mire eljutunk az előadás végére, már mindenki tudni fogja, hogy kik is vagyunk. Még a legizgalmasabb prezentáció alatt is vannak üresjáratok, ilyenkor elkalandozik a tekintet, így ezek is alkalmas pillanatok arra, hogy az elérhetőségeinket feljegyezzék” – tette hozzá a webergonómiai tanácsadóként is dolgozó szakértő.

Az időzítésre is figyeljen

Azzal is növelhető az ismertség, ha gondosan megválasztja (amennyiben van erre mód), hogy mikor ad elő az adott konferencián. Általánosságban elmondható, hogy a széleken lévő eseményekre emlékeznek a legjobban az emberek: kezdéskor, záráskor, szünet előtt, szünet után.

Ezzel együtt azt is érdemes figyelembe venni, hogy kezdéskor sokan még nincsenek jelen, záráskor pedig már fáradtabbak és türelmetlenebbek az emberek. Ha egyszekciós rendezvényen szerepel, akkor célszerű a végén előadni, mert az utolsó előadó kérdésszekciója könnyen kötetlen és spontán beszélgetésbe is torkollhat. Ha szünetek vannak a szekciók között, az első szünet előtti utolsó eladó helyzete amiatt szerencsés, mert akkor már mindenki jelen van, de még senki sem fáradt.

Tipp2: Ha előadása után szünet következik, vagy később vannak további szünetek, akkor már ismert előadóként networkölhet, nem pedig mint a szürke közönség tagja. Figyeljen erre is, sokkal nagyobb jelentősége van, mint gondolná!

Megosztás: