Így nyaraltunk | az idén

Sokan csak pár nap szabadságot vettek ki a nyáron, a dolgozók fele belföldön töltötte a pihenésre szánt napokat.

A munkavállalók 37 százaléka sehova sem utazott nyáron, derült ki a Profession.hu több mint ezer fő bevonásával készített kutatásából. A megkérdezettek mintegy fele belföldön nyaralt, és csak kevesebb, mint minden tizedik munkavállaló töltött egy hétnél több időt külföldön. Sokan (53 százalék) ilyenkor is dolgoznak, tíz százalékuk rendszeresen, függetlenül az elvégzendő feladat fontosságától. A válaszadók 39 százaléka inkább csak egyszerű, rövid idő alatt teljesíthető feladatokkal foglalkozik a szabadság alatt.

Levelezés, elérhetőség

Az e-mailek követése összességében kevesebb munkavállalóra jellemző, 52 százalék soha nem nézi ezeket szabadsága alatt. Majdnem minden ötödik megkérdezett naponta, tíz százalék pedig naponta többször figyeli a levelezését. Mintegy minden harmadik válaszadó csak a legfontosabb e-mailre válaszol a nyári kikapcsolódás alatt.

A céges hívásokat még többen veszik fel: csak 16 százalék nem szokta felvenni a telefont nyaralás közben. Ugyan hagyományosan az oktatással azonosítjuk a nyári szünetet, a szegmensben dolgozók 43 százaléka ilyenkor is teljes eléréssel dolgozik, 89 százalékuk pedig legalább egy csatornán elérhető.

A saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve felsővezetők mindegyike úgy válaszolt, hogy teljes eléréssel dolgozik. A közép-és alsóvezetők közül is rendkívül sokan érhetőek el valamilyen csatornán. Meglehetősen ritka, hogy a munkavállalók előre tervezzenek időt a szabadság alatt felhalmozódott feladatokra. A válaszadók több mint fele állandó feladatai mellett dolgozza fel az összegyűlt e-maileket.

Hírérzékenység

A szabadság alatt majdnem minden harmadik munkavállaló napi rendszerességgel figyeli a híreket, de további húsz százalék hetente többször ellátogat valamely híroldalra. Csak 14 százalék nyilatkozott úgy, hogy semmiképp nem szeretne hírekkel foglalkozni pihenése alatt. Szembetűnő, hogy a férfiak közül többen követik naponta a híreket: arányuk 34 százalék, szemben a női válaszadók 25 százalékával. A kor előrehaladtával is növekszik a tájékozódási kedv, az 50-60 év közötti korosztályban jóval többen hírérzékenyek a nyaralás alatt, mint a 20-29 évesek körében.

Megosztás: