Hány rajongója van? | Üzletépítés a Facebookon

Bár időnként felröppennek olyan „hírek”, hogy a Facebook-őrület lecseng, egyelőre a Zuckerberg-birodalom köszöni, jól van.

Megkockáztatjuk, a több mint 5 millió magyar felhasználó közül akár több ezren is arra várnak, hogy lájkolhassák az Ön cégét. Mi nem hagynánk ki egy ilyen magas labdát…

Online marketingszakértőnk szerint a kkv-k is egyre inkább nyitnak a Facebook felé, de még mindig rengeteg a hiányosság. Sokan elbagatellizálják a közösségi oldal fontosságát, ami viszont árt a márkaépítésnek, és a hőn áhított pluszbevételt sem hozza meg. Természetesen a Facebook sem csodaszer, de a B2C, vagyis business to consumer kommunikációban erősen ajánlott. Ha okosan használja, akkor egy trendi, vevőbarát és mondhatni, olcsó kommunikációs csatornát hozhat létre.

Típushibák – Kezdőknek és haladóknak

Személyes profil vs. céges oldal

5 perc alatt 10 olyan vállalkozást találtunk, amelyek személyes profilként vannak jelen a Facebookon, így ezek csak ismerősnek jelölhetőek. Héjj Szilárd MarketingArc szerint ez abszolút szembemegy az üzleti érdekkel, hiszen a magánprofilból lehetetlen rajongókat gyűjteni, nincsenek látogatói statisztikák, sőt, még hirdetni sem tud hatékonyan. Az online kommunikáció alapja márpedig az, hogy minden mérhető legyen!

Kezdő lépések a céges profilhoz

Kattintson a személyes oldalán a jobb felső sarokban lévő fogaskerékre és az „Oldal létrehozása” menüpontra. Itt kiválaszthatja, hogy vállalkozás, szervezet, termék stb. számára szeretne új oldalt. Szintén a fogaskerékre kattintva tud majd váltani a személyes és az üzleti profil között. Ha a cserélgetést zavarónak tartja, akkor érdemes másik e-mail címmel regisztrálnia.

A kattintások nyomában – Használjon linkrövidítőt!

Ez egy tuti tipp, mégis kevesen ismerik. Ha külső weblapot, videót oszt meg, akkor ne az eredeti url-t másolja be, hanem egy rövid, az Ön számára generált, mérhető(!) linket. A módszer saját tartalom (honlap, blog) ajánlása esetén is hasznos. Ajánlott program: goo.gl

A túl sok és a túl kevés sem jó

A közösségi oldal márkaépítésre, kapcsolattartásra kiváló lehetőség, de nem arra való, hogy a rajongókat állandóan ajánlatokkal bombázza. Néha feltehet ilyen bejegyzést is, de erre sokkal célszerűbb a hirdetési funkciót használni. A másik véglet, ha ritkán frissül az oldal, ami szintén rossz üzenet a nagyközönség felé. Érdemes legalább hetente néhányszor posztolni, de a napi 4-5 bejegyzéstől több, már zavaró a követők számára.

Helyesírás és fordítás

Ajánlott weblapok: helyesiras.mta.hu, e-nyelv.hu. Ha hibázott, akkor utólag is módosíthatja a szöveget, sőt, akár az előre beütemezett bejegyzéseit is korrigálhatja a Tevékenységnaplóban. Korábban az utólagos szövegszerkesztést csak a feltöltött képeknél lehetett megtenni, de most már a „sima” bejegyzésnél is él ez a gomb.

Ha idegen nyelven is hirdet, akkor a marketingszakértő óva int a fordítóprogramok használatától. A szakemberek segítségét itt sem szabad megspórolni, mert különben a félrefordított szöveggel hiteltelenné válik a célcsoport szemében.

Facebook-felhasználók száma: több mint 1,5 milliárd!

Mire használhatja a céges oldalt?

– értékesítés-támogatás és -növelés
– márkaépítés, a célcsoport megismerése, új ügyfelek „bevonzása”
– egyszerűbb ügyfélszolgálat, válságkezelés

 

Megosztás: