Ezek | a legmegbízhatóbb márkák

Átadták a 2015-ös MagyarBrands díjakat és különdíjakat. A Pick, az Unicum és a Gundel a legjobb.

A MagyarBrands díj nyerteseinek közel háromnegyede teljes magyar tulajdonban van, és átlagosan 570 embert foglalkoztat Magyarországon. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is két kategóriában – fogyasztói és üzleti – ítélték oda az elismerést. A fogyasztói márkák között a Pick kapta a legmagasabb értékelést, megelőzve az Unicumot és a Gundelt, de többek között az OTP, a Béres és a Zsolnay is szerepelt a tízes toplistán. Az üzleti brandek rangsorában a Richter Gedeon végzett az első helyen a Zwack és a Tungsram előtt, ebben a kategóriában olyan márkák találhatók még az élmezőnyben, mint a Videoton, a Graphisoft vagy éppen a Rába.

Három különdíjat is kiosztottak idén, a MagyarBrands Gyermekekért Különdíjat az Igazgyöngy Alapítvány kapta, a MagyarBrands Kultúráért Különdíjjal a Budapesti Fesztiválzenekar tevékenységét, míg az innováció területén a KPS Diagnosztika (Oncompass) munkáját ismerték el.

A GfK piackutató cég online felmérése alapján a MagyarBrands ismertsége fokozatosan nő, és a díjat ismerők közel háromnegyede pozitívan nyilatkozott róla. A díj jelentőségét emeli, hogy a GfK Háztartáspanel kutatása szerint a magyar háztartások 74 százalékának a vásárlásnál fontosak, vagy nagyon fontosak a magyar termékek.

Mit jelent a MagyarBrands?

A MagyarBrands a legkiválóbb hazai márkák minősítését és bemutatását célul tűző program, amelynek révén a márkák vonzereje és elismertsége növekszik a vásárlók szemében. A MagyarBrands Szakértői Bizottsága immár hatodik éve díjaz olyan magyar vonatkozású márkákat, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkban és határainkon kívül is. A MagyarBrands-díjazottak kiválasztása pályázati rendszerben, illetve a Szakértői Bizottság jelölése alapján történik. A márkák kiválasztása 7 szempont alapján zajlik: tradíció, foglalkoztatottság, tulajdon(szerkezet), reputáció, identitás, ismertség és kedveltség. A MagyarBrands Bizottság elnöke 2016 májusától Serényi János lesz, aki elmondta, hogy a következő megmérettetéskor a fogyasztói és az üzleti márkák mellett az innovatív márkák kategóriájában is hirdetnek majd díjazottakat.

Megosztás: