Az Y generáció tagjai | járnak az élen médiafogyasztásban

Tudatosabb közösségimédia-fogyasztás és eszközhasználat jellemzi az ezredforduló után születetteket – hamarabb „kattannak rá” az újabb digitális készülékekre.

A digitális eszközök meghatározó trendjei mögött az Y generáció kiterjedt eszközhasználata húzódik, hiszen a millenniumi generáció tagjai az ébren töltött órák kimagasló számát ezeken a készülékeken töltik a Nielsen teljes körű, médiatartalom-fogyasztási szokásokat felmérő riportja szerint.

A különféle tartalmak okostelefonon történő fogyasztásában kiemelkedő szerepet töltenek be a videók, ezek népszerűsége jelentősen megugrik olyan tevékenységek, mint például ingázás, taxizás, és egyéb várakozás során. Ez a fajta passzív fogyasztás jelentősen megnöveli a napi médiaidőt, egyben hozzájárul az elfoglaltság, hasznos időtöltés érzetéhez. Ezzel szemben az idősebb nemzedékek inkább a nagyobb képernyőket preferálják (televízió, laptop).

A felmérésből kiderül az is, hogy minél fiatalabb az adott tartalomfogyasztó, annál kisebb az általa használt készülék mérete (tablet, okostelefon). Az Y generáció tagjai számára a televízió csupán egy képernyő, amely sokkal több funkció betöltésére képes, mint csupán tévézés: egyaránt használható videójátékokhoz, internetezésre vagy zenehallgatásra.

Készülékpreferenciák

Az amerikai háztartások közel kétharmada (60 százalék) rendelkezik multimédia-lejátszóval, vagyis képes online tartalmak streamelésére. A készülékválasztás azonban már generációs kérdés: míg a fiatalabbak a játékkonzolt, addig az idősebb generációk kimondott streaming-eszközöket használnak a folyamatos internetes tartalomfogyasztásra. Az okostelevíziók a határmezsgyén állnak preferencia tekintetében, hiszen mind az idősebb, mind a fiatalabb korosztályok egyaránt élnek velük. A vizsgált háztartások 5-6 százalékában mindhárom streamelésre alkalmas készüléktípus megtalálható, legalább egy okostelefonnal pedig a háztartások 87 százaléka rendelkezik. Ez utóbbi készüléktípus egy évtizede jelent meg, elterjedtsége és alkalmazása pedig történelmi csúcsot dönt.

Az Y generáció tagjai a korai elfogadók közé tartoznak, vagyis hamarabb próbálják ki az újabb digitális készülékeket. Jóllehet, az idősebb korosztály tagjai szintén használják ezeket az eszközöket, az úgynevezett millenialok hamarabb és jellemzően nagyobb számban használják az újdonságokat; mivel „véleményvezérek”, viselkedési és használati mintájukat pedig idővel átveszi a többi kütyütulajdonos.

Paradigmaváltások

A felmérés rámutatott arra is, hogy mára a közösségi média sztárjai igazi celebritások, hitelességük, értékük a klasszikus értelemben vett filmcsillagokéval egyenlő értékű. Ez meglehetősen nagy paradigmaváltás a korábbi generációk percepciójához képest.
A hirdetésblokkolók használata is másféle attitűdöt sejtet: telepítésüket nem a megjelenített tartalmak indokolják, hanem az, hogy a reklámok lelassítják a készülékeiket, ami csökkenti a fogyasztott tartalommal töltött idő élményét. Érdekesség, hogy nem ritka a tudatos reklámfogyasztás, amennyiben a fogyasztók azokat viccesnek vagy érdekesnek találják. Emellett ingyenes szolgáltatásért cserébe hajlandóak elfogadni a különféle reklámokat, ami fontos potenciál a piaci szereplők számára.

Nincs elköteleződés közösségimédia-platform és streaming-zeneszolgáltató tekintetében: alkalomtól függően egyaránt használják az Y generáció tagjai a Snapchatet és az Instagramot, ahogy gondolkodás nélkül váltogatnak akár a Spotify és egyéb zeneszolgáltató között is.
A közösségi médiát aktívan, tudatosan használják, a hagyományos szöveges üzeneten túl a vizuális üzenetküldés is mind népszerűbb – az Y generáció ezzel túllépett a hagyományos szöveges üzenetek világán. Az Y generációra kifejezetten jellemző, hogy legalább napi 30 percet tölt videók okos telefonon történő nézegetésével, tartózkodási helytől függetlenül. Amennyiben fizetős zeneszolgáltatást vesznek igénybe, jellemzően egy előfizetés mellett több egyéb platformon is jelen vannak, csak így képesek a teljes zenei palettát lefedni. Albumok helyett mindenekelőtt saját lejátszási listákat hallgatnak.

Megosztás: