A nagy energiavámpír | Megoldások a munkahelyi stresszre

A stressz mindig negatívan hat az ember közérzetére, így kihat az eredményeire is. Ne aggódjon, ennek oldására is vannak biztos tippjeink!

Amikor képesek vagyunk stresszhelyzetben is koncentráltan, jó döntéseket hozni a munkahelyünkön, akkor leszünk igazán értékesek a munkaerőpiacon – közölte a Profession.hu álláskereső portál. Vannak megoldások, érdemes gyakorolni.

Csoportosítsuk feladatainkat!

Ez az első lényeges elem a munkahelyi stressz kivédése érdekében. Ha ki sem látunk a felgyűlő feladatok tengeréből, érdemes alkalmaznunk az időmenedzsment egyik legfontosabb alapszabályát: bontsuk szét feladatainkat fontos és kevésbé fontos, sürgős és kevésbé sürgős halmazokra.

Döntsük el, hogy baglyok vagyunk vagy pacsirták?

Figyeljük meg, melyik napszakban tudunk a legjobban összpontosítani! Van, aki reggel, van, aki délután, de olyan is akad, aki éjjel tud igazán hatékonyan tevékenykedni. Fontos, hogy az idő nyomását ne stresszforrásként, hanem keretező tényezőként éljük meg. Amennyiben éjszakába nyúlóan dolgozunk, a munkáltatónkat győzzük meg arról, hogy másnap később mehessünk be a munkahelyünkre.

Kezeljük tudatosan a konfliktusokat!

Szinte ez a leglényegesebb, egyben legkényesebb munkahelyi probléma. Mindenkinek lehet rossz napja, és minden emberi viselkedésnek, reakciónak csak a kellő mértékben tulajdonítsunk jelentőséget. Ha kellemetlen helyzetbe kerülünk a főnökünkkel vagy egy ügyféllel, racionálisan kell átgondolnunk a történéseket, törekedve arra, hogy ha hibáztunk, azt legközelebb el tudjuk kerülni. Tanuljunk a kellemetlen esetekből, de igyekezzünk az önvádat, a rágódást minimalizálni, mert nem hatékony stratégiák.

Zárjuk ki, ami lényegtelen!

Fontos, hogy megtanuljuk időszakosan kizárni az adott helyzetben épp kevésbé fontos tényezőket. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy megfelelő figyelmet fordítsunk aktuális feladatunkra, és hatékonyan lássuk el azt. Az, hogy kinél mi segíti a koncentrációt, egyéni: van, akinek a csönd, másnak a monoton háttérzaj vagy a zene. Fontos azonban az olyan ingerek kizárása, amelyek túl sokat kötnek le figyelmi kapacitásunkból.

Hagyjuk a munkahelyen a mindennapi stresszt!

Színezés, jóga, futás vagy éppen meditáció: minden olyan tevékenység kiváló, ami egy adott dologra irányítja a figyelmünket, és elfeledteti velük a napi munkahelyi feladatokat.

Annak ellenére, hogy az emberek idejük nagy részét a munkahelyükön – és jó esetben munkával – töltik; annak ellenére, hogy a munkahely jelenti ma már a legfontosabb pszichoszociális környezetet, a stresszel való szembenézés színtere a munkahelyen kívülre terelődött. Sajnos, az esetek többségében már csak későn szembesülünk a cselekvés szükségességével, amikor egy kialakult betegség hívja fel arra a figyelmünket, hogy a kiégés veszélye fenyeget. Igenis szakítsunk időt magunkra!

Megosztás: