A legújabb | fogyasztói trendek

Szeretne jobb ajánlatokat adni vevőinek? Ahhoz érdemes őket jobban is ismerni!

Terrorveszély esetén egy kattintás a Facebook safety check alkalmazásra, segélykérő applikáció letöltése utazás előtt, két könyv elolvasása az ingázással töltött idő alatt, takarítás kiszervezése két gombnyomással, alvásritmus-figyelés otthon, húsmentes hétfő. Íme, a mindennapjainkba beépülő szokások, amelyek egyértelműen meghatározzák korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. Több, olyan üzletileg releváns fogyasztói trendet azonosított az „Új generációk, új fogyasztók, új válaszok” című kiadványban a PwC, amely meghatározza korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit.

Itt és most!

Újfajta döntéshozatal: az azonnaliság, a személyre szabott ajánlatok, mások véleménye és a termékekről/szolgáltatásokról könnyen áttekinthető háttérinformációk váltak a fogyasztói döntéseket meghatározó tényezőkké.

Orvos a családban

Míg az orvos-beteg kapcsolatokat korábban az jellemezte, hogy minden tudás és információ az orvos kezében volt, addig ma már a beteg is sokat tud magáról, illetve okoskütyükkel figyeli meg saját magát. A fizikai egészség mellett a stresszlevezetést ígérő termékek, szolgáltatások piaca is nő.

Mit eszünk ma?

A fogyasztók tudatosabban étkeznek, már nemcsak az határozza meg, döntéseiket, hogy amit megvesznek, finom-e, hanem az is, hogy tartalma, összetétele minőségi, elkészítése pedig időhatékony-e, illetve egyre több egészségügyi megfontoláson (glutén, laktóz) vagy értékrenden alapuló étrend alakul ki (például a vegán).

Biztonságban érzed magad?

A 21. század online terében jelentkező adatkitettség és a világot érő terrortámadások következtében a fogyasztók biztonsághoz kötődő elvárásai extrém magasak, kevés tolerancia mellett.

Élet a városban

Minden perc, ami potenciális szabadidő (vagy azzá alakítható) értékessé és megvehetővé vált; legyen szó mindennapi rutintevékenységek kiszervezéséről, vagy akár az ingázással töltött idő okosabb kihasználásáról.

Futurisztikus valóság

A technológia fejlődésével olyan megoldások kerülnek előtérbe, mely az automatizációt segítik, pénzt és időt takarítanak meg, a fogyasztók életét könnyítik meg, vagy éppen problémákat oldanak meg a fogyasztók helyett.

Vissza a gyökerekhez

Okostelefon-, internetfüggőség, reklámzaj – ez az ellentrend arról szól, hogy a fogyasztók szeretnének visszatérni az egyszerű, letisztult megoldásokhoz, technológia-mentes mindennapokhoz.

Megváltozott bevásárlás

Kiderült, hogy az élelmiszeriparra hogyan hat az az általános trend, hogy egyszerre vagyunk tudatosabbak, tájékozottabbak, ezzel párhuzamosan pedig egyre kevesebb a főzésre, vásárlásra fordítható időnk. Az egyik legjobb példa erre a jövő ételének is nevezett Soylent – egy olyan ital, mely tartalmaz minden, egy felnőtt számára szükséges, minőségi makrotápanyagot és vitaminokat, ásványi anyagokat, azonban egységes textúrájú, és ízre sem a legfinomabb.

Mindemellett számos új – vélt vagy valós – főellenség is megjelent: a boltokban szinte észrevétlenül felkerültek a címkékre olyan szavak, mint glutén, laktóz, vagy vegán – mondja Perger Júlia, a PwC Magyarország üzleti tanácsadója.

Mit tehetnek a vállalatvezetők?

Azok a vállalatok, amelyek az információkat strukturált módon képesek feldolgozni és saját maguk javára fordítani nemcsak nagyobb estéllyel adnak személyre szabott ajánlatot a fogyasztónak, de a fogyasztói választásokat is befolyásolhatják vagy akár látens igényeket is feltárhatnak.

Megosztás: