10 jótanács | a fejlődni kívánó vállalkozásoknak

A sikeres vállalkozónak ki kell járnia a rögös utat cégének felfuttatásához, és ebben számos tényező játszik kulcsszerepet.

Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor fontos üzleti döntéseket kell meghoznia. A K&H félezer hazai cégvezetőt kérdezett meg, kihez fordulnak tanácsért a vállalatvezetésben. A vállalkozók nagy része a tulajdonostársak (48%) és a családtagok (35%) véleményét kéri ki, de akad olyan is, aki nem kér tanácsot és inkább egyedül dönt (8%).

A vállalkozások esetében is érvényes az a mondás, hogy több szem többet lát, ezért mindenképpen érdemes több forrásból tájékozódni az üzleti döntések meghozatala előtt. Mint minden összetett kérdésben, itt is számos tényező szerepet játszik egy-egy vállalkozás és vállalkozó sikerében. A felmérésben a bank szakértői összesítették a legfontosabbakat.

1. Olyan helyen érdemes üzletet nyitni, amely a beszerzés és az értékesítés szempontjából is optimális.

2. Vállalkozást vezetni nem lehetetlen egyedül, de nagyon megterhelő. Annak érdekében, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat megtalálása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.

3. A hosszú távon sikeres működéshez alapkövetelmény, hogy a vevő minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen így lehet a vásárlók elkötelezettségét növelni.

4. Találjuk meg saját stílusunkat, egyéniségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól.

5. Folyamatosan követni kell a világ és a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a változásokra reagálni. Legyünk nyitottak, folyamatosan tágítsuk látókörünket.

6. Legyünk kitartók, türelmesek. Ahhoz, hogy a megfelelő ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne adjuk fel az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb távon mérik.

7. Ismerjük fel a problémát, először magunkban keressük a megoldást, majd igyekezzünk minél gyorsabban döntést hozni: az egyetlen biztosan rossz út a cselekvés hiánya.

8. A jó pap is holtig tanul, ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért érdemes mindig a fejlődési lehetőségeket keresni, mind a vezetők, mind az alkalmazottak szintjén.

9. A cégvezetéshez az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha van egy konkrét stratégiai elképzelésünk, sokkal könnyebb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba terelni.

10. A generációváltás előtt álló cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb generációk közti nézeteltérések és különbségek elsimítása, valamint a feladatok felosztása. A szakmai feladatokat általában érdemes az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra bízni.

Megosztás: