Fizikai aktivitás


új gyógyszerek cukorbetegség kezelésére

A közepes intenzitású mozgásprogram előtt mindig 5 perces bemelegítés légzőgyakorlatok és az izomcsoportokat nyújtó-lazító gyakorlatokmajd a fizikai aktivitás végén 5 perces levezetés indokolt minden esetben, az izomsérülések elkerülése érdekében. Elsősorban a nagy izomcsoportokat csontok és faktorok izomzatát megmozgató, dinamikus aerob típusú fizikai aktivitás ajánlott, az állóképességet javító és a kedvező anyagcsere vércukor és vérzsír-szinteket csökkentő hatásai miatt.

A statikus, erőfejlesztő fizikai aktivitás súlyemelés, testépítés jelentős vérnyomás-emelő hatása miatt veszélyes is lehet a magasvérnyomás-betegségben vagy koszorúér betegségben szenvedő fizikai aktivitás számára, egyúttal a kedvező anyagcsere-hatások is jóval kisebbek, mint a dinamikus mozgás során.

Férfiakban 40, nőkben 45 éves életkor fölött a rendszeres fizikai aktivitás elkezdése előtt feltétlenül indokolt terheléses EKG, valamint szívultrahang vizsgálat elvégzése, a mozgás program biztonságossága érdekében. A kövér, elhízott egyéneknél gyakran észlelhető szívkárosodás.

Testmozgás A legújabb tanulmányok szerint a testmozgás segíti a depresszió és a pánikbetegség tüneteinek a leküzdését.

Ezért a fizikai aktivitás megkezdése előtt keresse fel a lakóhelyéhez legközelebb lévő szakorvost, aki segít a terhelhetőség mértékének meghatározásában.

A kövér, elhízott egyének nagy súlya jelentős terhet ró a gerincre és a nagyizületekre, ezért lehetőleg olyan mozgásformát kell választani, mely ezt a terhet mérsékli, pl.

normál kezelésére cukorbetegség szövődményei

A sikeres, a szervezet aktuális terhelhetőségét is figyelembevevő programot egyénre szabottan a fogyókúrás központokban működő mozgásterápiás laboratóriumokban célszerű kialakítani a megfelelő tapasztalattal rendelkező szakember segítségével. A mozgást legalább 20, vagy inkább 30 percig folytassa, hetente 5, vagy inkább 6 napon.

használt növény a cukorbetegség kezelésére

A mindennapos testedzés szempontjából az intenzív gyaloglás talán a legkönnyebben elérhető. Nagyon hasznosak még az edzőtermek, illetve figyelembe véve edzettségét, általános állapotát, a kocogás ha az izületeit ez nem terheli túlvagy az úszás, illetve kerékpározás is.

vác kórház nőgyógyászat