Új trendek | a munkaerőpiacon

Hatalmas kihívások előtt állnak a HR-szakembereknek és a vállalatvezetők. A munkaerő-piaci trendek hihetetlen tempóban változnak.

Az idén fókuszba kerülnek a legfontosabb trendek, hiszen a munkaerőpiac gyökeres átalakulását éli. Mind a szakképzett dolgozók hiánya, mind azok megtartása, bővítések, korszerűsítések fokozott odafigyelést igényelnek a cégvezetőktől és a HR-es szakemberektől. Nem minden a bérkérdés, a vezetői felelősségvállalás, a márkaépítés legalább olyan fontos, mint a legújabb számítástechnikai fejlesztések és az okoseszközök használata. A HR Portal szakértői a legfontosabb öt trendet állították össze, amelyet érdemes megszívlelni.

Fluktuáció

A jelenlegi munkaerő-piaci helyzetet tekintve idén a kihívások évét jelenti a szakemberek számára. Miközben a fluktuáció 30, sőt, sok cég esetében akár 80 százalékkal is megnőtt a korábbi időszakhoz képest, a munkaerő megszerzése és a távolabbról érkezők, illetve a fiatalabb generációk integrálása is komoly fejtörést okoz. Mi kell ma ahhoz, hogy egy cég elnyerje a ,,Legjobb Munkahely” címet? Egy biztos: a válaszban nem a bér áll az első helyen. A munkaerő-megtartás kulcs tényezője, ha jól érzik magukat a munkavállalóink, érzelmileg kötődnek hozzánk. A kötődés a legtöbb esetben egyszerű, költséghatékony, kreatív ötletekkel is kialakítható.

Vezetői felelősségvállalás

A vezető személye egyre inkább kulcskérdéssé válik. A vezetők alapjaiban határozzák meg a cégkultúrát. A cégkultúra pedig egyre inkább meghatározza a termelékenységünket, azt hogy milyen munkavállalókat vonzunk, és egy gyorsan változó környezetben mennyire tudunk igazodni a külső igényekhez. A vezetőknek fel kell ismerniük, min kell változtatni, és hogy az ő magatartásuk, képességeik a korlátjává válhatnak a vállalat működésének. Ehhez nem elegendő egy HR-akcióterv.

Employer Branding

Az új generáció megjelenése és a munkaerőhiány magával vonzotta a munkáltatói márkaépítés fontosságát, ami egyre csak fokozódni fog. Értékesítői szemlélettel kell csábítóvá tennünk cégünket a munkaerő megszerzése során. Sőt! Képviseljük cégünk erősségét, brand-jét a meglévő munkavállalóink között is folyamatosan.

Social Recruitment

Nap, mint nap új fejlesztések, módszerek jönnek, szinte lehetetlenség felvenni a tempót. Már nem elegendő csak hirdetni és várni a jelentkezőket, nekünk kell proaktívan felkutatni a megfelelő jelölteket kreatívan, minél több hatékony csatornán. Ebben a társadalmi kapcsolataink és a közösségi hálók segíthetnek minket a legjobban.

HR és a Big Data

A HR-adatokat, analitikát sokszor „mumusként” emlegetjük, közben egy kincsesbánya. Tényszerű, objektív információ, amiből konkrét következtetéseket tudunk levonni. A menedzsment számokból ért, találjuk meg azokat a számokat, amelyek nekik fontosak, így tudunk tükröt tartani a szervezet helyzetéről és kockázati tényezőiről.

Megosztás: