Stratégiai eszköz az Erzsébet-utalvány

Az Erzsébet-utalvány több mint egy egyszerű cafeteria-elem, felhasználható ösztönzésként, prémiumként és toborzóeszközként is.

Az Erzsébet-utalványcsalád bármikor felhasználható, amikor valamilyen béren kívüli juttatást szeretne a cég adni, például hűségprogramban, vagy a hiányzások csökkentése, a lojalitás erősítése érdekében. A munkavállalói hűséget érdemes már egy éves munkaviszonytól díjazni, és a jutalom mértékét évente emelni egy előre meghatározott algoritmus alapján – hívják fel a figyelmet a HR Portal.hu munkaügyi szakérői.

Abban az esetben is alkalmazhatja a HR-es, amikor alkalmi jellegű ajándékozásról, premizálásról, ösztönző jutalmazásról születik döntés. A fluktuációban érintett munkakörökben célszerű az alkalmazottakat érdekeltté tenni a toborzásban munkatárs ajánló programmal, amelynek lényege, hogy Erzsébet-utalvánnyal jutalmazzák, aki egy adott pozícióra olyan embert ajánl, akit azután fel is vesznek. Az Erzsébet-utalvány akkor is illeszkedni fog a rendszerbe, amikor jubiláló dolgozókat díjazunk vele.

Hatásos eszköz

Az Erzsébet-utalványcsalád egyedi megoldást jelent a munkaerő megtartásában és motiválásában, mivel egyszerű, mégis hatásos eszköz, megszilárdítható vele az elismerés és a megbecsülés a céges kultúrában. Különösen akkor fogja szeretni a HR-szakember, amikor akkora nyomás van rajta, hogy belátja, nem kapkodással nyert, hanem egy korábban meghozott jó döntéssel.

Az Erzsébet-utalvány stratégiai eszközként jelent megoldást a munkaerő megtartásában és motiválásában. A különböző felhasználási körű Erzsébet-utalványok célzottan, személyre szabottan adhatók jelentős gazdasági előnyökkel a bér jellegű kifizetésekhez képest. A cégek a felsorolt jutalmazási eszközök finanszírozását, a fluktuáció költségeinek visszaszorításával tudják megoldani.

Tudatosabb gondoskodás

Az átlagos juttatási keret 2018-ban a tavalyi értéket 4,5 százalékkal meghaladóan bruttó 390 ezer forintra tehető. A növekedés jellemzően a juttatásokat terhelő adóterhek csökkenésének, illetve az új adómentes elemek alkalmazásának tudható be, de jellemzően a munkáltatók is emelték a kínált összegeket. A kutatók szerint pozitív tendencia ugyanakkor, hogy az öngondoskodás jegyében a nyugdíj és egészség iránti munkavállalói tudatosság erősödik, ehhez a munkáltatói oldalon is további fejlődésre van szükség.

Megosztás: