„Nem virtuális | játszótér”

Hirdetések, önéletrajzok, telefonos egyeztetés, állásinterjúk – és még sorolhatnánk, mennyi munkával jár az új kolléga megtalálása. Külföldön már természetesnek számít, hogy a LinkedIn oldalon kutakodnak a cégek, de Magyarországon is egyre többen használják ezt a szakmai „kirakatot”.

A LinkedIn üzleti közösségi portál, amelyen a személyes profil digitális önéletrajzként működik, így az alapadatok közé tartoznak például az előző és a jelenlegi munkahelyek, a főbb feladatkörök, az iskolák és a nyelvtudás is. Az oldal népszerűségét jelzi, hogy adatbázisában a cégek több mint 100 millió (!) CV közül válogatnak, de az álláskeresők is kitűnhetnek, ha itt érdeklődnek a vállalkozások után – javasolja Ofczianka Balázs online marketingszakértő, aki hangsúlyozza, ez nem egy virtuális játszótér, nem olyan, mint a Facebook, amelyhez bárki, bármilyen formában csatlakozhat.

A LinkedIn egy részben fizetős oldal, ahová csak „komoly szándékkal” regisztrálnak az érdeklődők. Itt például teljesen belefér, ha nem jelöl vissza mindenkit. A másik oldalon viszont célszerű az összes olyan adatot megadni, amely szakmai szempontból hasznos lehet, sőt, referenciaként az ismerősök ajánlása (endorsement) is sokat lendíthet a saját profilján.

Nem meglepő, hogy a fejvadászcégek is előszeretettel böngészik az oldalt, amelyen egyebek közt névre, cégre, településre és pozícióra is rá lehet keresni. Ha vezetőként bővítené a csapatát, akkor az új jelölt főbb adatain kívül nézze meg, milyen szakmai csoportokhoz csatlakozott, vagy a munkájával kapcsolatban milyen bejegyzéseket írt ezekre a fórumokra.

Kamu kizárva

Ofczianka Balázs szerint az üzleti adatbázis előnye, hogy itt a tagok nagy valószínűséggel a céges kapcsolatokat vagy a vállalkozást bővítenék, netán új állást keresnek. Ez pedig megköveteli, hogy a közzétett információk valósak legyenek. Ha valaki mégis csal, az könnyen kideríthető vagy lekövethető.

Vállalkozása szakmai kirakatként is használhatja ezt a felületet, így összegyűjtheti a meghatározó pozíciókban lévő munkatársait (mindenkit nem célszerű bejelölni), és ide is kiteheti a céges híreket, vagy csatlakozhat a releváns szakmai csoportokhoz. Ez utóbbival a LinkedInről is megtudhatja a legfrissebb üzleti infókat, vagy más szakértőkkel is megvitathatja az aktuális kérdéseket, sőt a kommentelők közül kiszemelhet egy újabb, ígéretes munkatársat is.

Ha külföldön keres üzleti partnereket, akkor is ügyes húzás lehet a regisztráció, mivel itt is megkeresheti az adott társaság munkatársait, akik a hatalmas reklám- és médiazajban most még nagyobb valószínűséggel válaszolnak ezekre a megkeresésekre.

Hasznot hozó tipp:

Két értekezlet között, üzleti úton, bárhol, bármikor ránézhet a LinkedInre, töltse le okostelefonjára!

Megosztás: