Játék mutatja be | a munkaerőpiac mai helyzetét

A HR szakma valós kihívásait mutatja be a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját fejlesztésű játéka, a HR tamagocsi.

A gyors munkahelyváltásokra szocializálódott Y- és Z-generációk pályakezdésével a HR-szakembereknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói élmény biztosítására. Az elkövetkezendő öt évben a munkaadók elsődleges prioritása a munkavállalók megtartása lesz, ezért egyre inkább stratégiai szerepet kap a HR. A digitalizáció eredményeként egyes HR-funkciók a közeljövőben teljesen automatizálttá válhatnak, miközben a felszabaduló kapacitásokkal a stratégiaalkotásra kerülhet a fókusz.

A HR tamagocsi gamifikált, azaz játékosított próba, amely a HR-esek valós dilemmáival szembesíti a játékosokat. Elsődleges célja, hogy az emberi erőforrások szakma iránt érdeklődő, az egyetemekre most felvételiző diákok egyszerű, játékos formában alkothassanak képet arról, hogy milyen kihívásokkal szembesül egy HR-szakember.

Minőségi munkavállalói élmény

Az Y- és Z-generációk a 2008-as gazdasági válság és a technológiai fejlődés hatására gyorsabban váltanak állást, mint a korábbi korosztályok. A tehetséges munkaerő megtartása érdekében a legfontosabb feladat az úgynevezett minőségi munkavállalói élményút megfelelő megtervezése, valamint a sikeres munkáltatói márkaépítés. A HR tamagocsiban ezt a folyamatot ismerhetik meg játékos formában a diákok. A gamifikáció nem szimplán egy játék vagy eszköz, hanem 75 százalékban pszichológia és 25 százalékban technológia. A játékosításnak köszönhetően a résztvevők nyitottabbá válnak, így nem vágják el a lehetőségét annak, hogy megismerjék az adott kérdéskört.

A gamifikáció nemcsak a munkaerőpiacon, hanem a pályaválasztás területén is számos újítást hozhat, hiszen segítségével a diákok felmérhetik, hogy az adott szakmához szükséges készségek és kompetenciák mennyire állnak közel az elképzeléseikhez, így pedig kisebb az esélye, hogy olyan szakra kezdenek el járni, amit végül nem fejeznek be.

A HR tamagocsi játék elején a játékosok négy, eltérő stílusú és képességű pályakezdő karakter közül választhatnak. A karakterek önmagukban reflektálnak arra, hogy a munkaerőpiacon minden munkavállalónak mások az erősségei és készségei. A karakter karrierfejlődése során a játékos folyamatos döntések elé kerül, amelyek meghozatalakor a választott munkavállaló fejlődése kerül a középpontba.

„Öltönyös Bence” az élen

Az eddigi közel 2000 HR tamagocsi-játékos 70 százaléka nő, többségük 18 és 24 év közötti fiatal. A játékosok háromnegyede vidéki, de játszottak már a HR tamagocsival Svájcból, Romániából, Kanadából és Indonéziából is. Az eddigi adatok alapján a játék a középiskolások és az egyetemisták körében ugyanannyira népszerű, a játékosok 13 százalékát pedig mesterszakon vagy posztgraduális képzésen tanuló fiatalok teszik ki. A legnépszerűbb karakter 52 százalékkal „Öltönyös Bence”, a legkevésbé népszerű 10 százalékkal „Magabiztos Évi” lett. A nők többsége (64 százalék) számára „Öltönyös Bence” a legszimpatikusabb, míg a férfi játékosok többsége (46 százalék) „Megbízható Dóri” karakterét választotta.

 

Megosztás: