Intő jelek, | hogy rossz a fejvadász

Ha most az olvasók kézfeltartással jelezhetnék, csalódtak-e már fejvadászban, bizonyára sok kéz lendülne a magasba.

Rengeteg fejvadász cég és sokféle szolgáltatás az egyik oldalon, elhavazott HR-esek és betöltetlen pozíciók a másikon. Butaságot csinál, aki nem használja ki a profi segítséget, de honnan tudjuk, ki a profi? Még a legszakavatottabb fejvadász cégek sem ismerhetik az összes pozíciót és céget, és acheterdufrance.com a jobbak ezt be is látják. Ezért kezdjünk el gyanakodni, ha nem érezzük azt, hogy a toborzó túl sokat kérdez! Ahhoz, hogy a legmegfelelőbb munkatársat találja meg a megbízott cég, pontosan ismerniük kell a megbízó céget, a csapatot, a pozíciót, ahova és amit keres. A túl kevés kérdés nem biztató! Az igazán alapos cégek a megbízóval való személyes találkozás nélkül el sem kezdenek nagyobb, fontos kereséseket. Ha a megismerés nem alapos, a tájékozódás nem mindenre kiterjedő, inkább köszönjük el kedvesen, és nézzünk más lehetőség után – hívják fel a figyelmet a HR-szakértők.

…de hová lett a kapcsolattartó?

Ha a kiválasztás elején talán terhesnek tűnő hosszú átbeszéléseken túlestünk, a fejvadász beleveti magát a munkában. Jó esetben. Ha a kiválasztási folyamat közben hetekre eltűnik a kapcsolattartó, elkezdhetünk gyanakodni, hogy nem lesz örök, gyümölcsöző a kapcsolatunk. A szakmailag toppon lévő toborzó kollégák folyamatosan tájékoztatják a céget a keresés aktuális állásáról, a felmerülő nehézségekről, és ami még ennél is fontosabb, a meglátásaikról. A gyorsan változó piac és a fejvadászok széleskörű ismereteinek hála, gyakran előfordul, hogy a keresett szakemberre vonatkozóan új nézőpontok merülnek fel. Például előfordulhat, hogy a meghatározott bérigényt vagy az elvárásokat újra át kell beszélni a siker érdekében.

Nem a gyorsaság a cél

A jól működő fejvadász cég célja nem csak az, hogy gyorsan lezongorázza a toborzást, hanem hogy minden rendelkezésére álló követ megmozgasson, és minden olyan lehetőséget bemutasson az ügyfélnek, amelyek előre mozdíthatják a toborzást. Így érdemes tájékozódni a fejvadász cég saját adatbázisairól, és azokról is, amiket használnak. Ha szakmailag igazán megbízható céggel találkozunk, széles szolgáltatáspalettát és kiegészítő lehetőségeket fognak bemutatni, mint például a toborzásmarketing-kampányok, sőt, a keresés nulladik lépéseként igazán jó ómen, ha magukra vállalják a hirdetés szövegezését is, hisz nagyobb rálátásuk van arra, mit szeretne hallani a piac.

Megosztás: