Facebook-hirdetések | Érdemes a közösségi médiában toborozni?

Készítsenek Facebook hirdetéseket a HR-esek? Kinek van arra ideje? Van egyáltalán értelme?

Lássuk be, a Facebook a marketingesek asztala, egy külön szakma a hirdetési felületek kezelése, hiszen a reklámokat anyagi ráfordítással közvetlenül a meghatározott célcsoporthoz juttathatjuk el. Van ennek értelme? Döntse el a munkaadó. A következők szerint szűrhetjük, kik lássák a hirdetésünket: nem, kor, végzettség szintje, elvégzett iskolák, jelenlegi munkahely, munkakör, beosztás, beszélt nyelvek, érdeklődési körök, családi állapot és ezek kombinációja. Ezek alapján a válasz egyértelmű: pontosan be lehet lőni azt a célcsoportot, akiknek hirdetni szeretnénk – derül ki a szakértők véleményéből. Ám a folyamat bonyolultabb, mint amilyennek hangzik.

Egyszerű, mint az egyszeregy?

Hogy a fentiek beállítása egyszerű-e? Nem, mint már említettük, nehézkesnek is nevezhetjük, ha jól akarjuk csinálni. Egy speciális felületen keresztül, kreatív, de jogtiszta képekkel, meghatározott szövegmennyiséggel, limitált karakterszámmal, és folyamatos követéssel lehet hatékonyan hirdetést kezelni. Kevés HR-esnek van erre ideje, affinitása. De nem is kell minden terhet a nyakukba venniük!

Van ennek értelme a HR-ben?

Talán a fentiekből világosan kiderült, hogy igenis tökéletes lehet ez a platform az álláshirdetések kommunikálására is, hála a pontos célzási lehetőségeknek. Rengeteg cég használja már kezdve a szakmunkás pozícióktól, egészen a magasan kvalifikált szakemberekig, megsokszorozva ezzel a jelentkezők számát. A Beck and Partner Kft. a fejvadászat mellett néhány évvel ezelőtt kezdte feltérképezni a toborzásmarketing piacot, és kihasználni annak minden lehetőségét. Kiemelt figyelmet szenteltek a Facebook hirdetéseknek, amivel először csak a saját életüket, majd ügyfeleikét is megkönnyítették.

…és mégsem

Egyetlen cég HR-esétől sem várható el, hogy megtanulja ezt a bonyolult folyamatot és átképezze magát online marketingesnek, nem is ajánlják – közölte a cég.

Azt azonban mindenképpen javasolják, hogy ne hagyják ki a modern kor, a technika nyújtotta új lehetőségeket a toborzásban, így a Facebookot se, de bízzák a profikra! Számos cégtől toborzási szolgáltatásai mellé professzionális Facebook kampányok is igényelhetők. Az eredményeket, statisztikákat a kampányok végén a megrendelő rendelkezésére bocsájtják, de a bejelentkezők számán is világosan látszik majd a hatékonyság. Egyelőre megosztóak, azaz inkán rosszabbak az eredmények.

Megosztás: