Adja el magát: | miért regisztráljon a LinkedInen?

Van, aki csak öltönyös/kosztümös Facebooknak hívja, a LinkedIn azonban egészen más, mint egy szimpla közösségi portál: ha jól használja, építheti karrierét, szakmai kapcsolatait, új munkát találhat, de hasznos információkhoz is juthat saját szakterületéről.

A LinkedIn alapvetően olyan, mint egy alapos önéletrajz, de mégis sokkal több. Azon kívül, hogy megadja, hol tanult és dolgozott, kiválóan alkalmas az úgynevezett personal brandingre, azaz személyes márkaépítésre.

Képzettsége és korábbi munkahelyei mellett ugyanis röviden leírhatja, melyek azok a témák, területek, amelyekhez igazán ért, milyen speciális ismereteket szerzett, melyek voltak a főbb feladatai korábbi munkahelyein. Azt is megadhatja, milyen projektekben vett részt, ezekben kikkel működött együtt – akár már iskolai tanulmányai alatt is.

Amellett, hogy általában véve is érdemes folyamatosan képeznie magát, követnie szakterülete újdonságait és eseményeit, érdemes a külvilág felé is jeleznie, hogy naprakész. Csatlakozhat csoportokhoz, érdeklődési körének megfelelő szakmai híreket, tanulmányokat olvashat vagy akár meg is oszthat másokkal.

A LinkedIn egyik nagy újítása, hogy megadhatja azokat a készségeit illetve képességeit, amelyeket a legfontosabbnak tart

kiemelni magáról – ezek az úgynevezett skillek. Számtalan skill közül választhatja ki a legjellemzőbb 8-12 darabot, illetve amihez leginkább ért: lehet ez az online marketing, a csapatmunka, a vállalati kötvények piaca, a mélyépítészet vagy épp a kortárs festmények értékbecslése. Ismerősei pedig jelezhetik, ha úgy látják, hogy a megadott skillek közül egy korábbi együttműködés során valamelyikben valóban jeleskedett – ez az úgynevezett endorsement. Így rövid idő alatt mások értékelése, ajánlása alapján alakulhat ki Önről egy olyan kép, amely megmutatja, mihez ért igazán – ez pedig sokat nyom a latba.

A LinkedInen nem szokás ész nélkül bejelölgetni bárkit, 

aki híres vagy érdekli – akivel viszont tárgyalt, dolgozott együtt, vagy egy szakmai találkozón megismerkedett, bátran keresse meg, szinte biztos, hogy megtalálja a profilját. A kiterjedt, széleskörű szakmai kapcsolati háló ugyanis láthatóbbá teszi. Könnyebben megtalálják majd azok, akik új munkatársat keresnek, egy izgalmas projekthez vadásznak szakértőre, vagy kutatnak azután, aki már dolgozott egy speciális szaktudást igénylő vízsugaras vágógéppel.

A LinkedIn egyre elterjedtebb eszköze nem csak az álláskeresésnek, hanem a fejvadászatnak is: 

sok cég keres embereket különböző feladatokra minden iparágból itt. A legtöbbször azt is láthatja, ki volt Önre kíváncsi, ki tekintette meg az adatlapját. Ráadásul a Google is szereti a LinkedInt, egyre jellemzőbb, hogy egy személy nevére keresve az interneten elsőként egy ilyen profilt dob ki találatnak a kereső.

Mibe kerül mindez?

A legtöbb funkció ingyenesen elérhető, aki viszont professzionálisabb eszközökre, mélyebb statisztikákra vagy keresésekre vágyik, az a fizetős változattal több lehetőséget is elér. A csomagok ára 30-tól több száz euróig terjed.

Az üzleti, szakmai élet ma már legalább annyira a kapcsolati tőkéről szól, mint a szaktudásról – ezért a LinkedIn és más online kapcsolattartó fórumok egyre fontosabbak. Csodákra azonban egyik portál sem képes: nem csinál egy kóklerből sikeres vezérigazgatót, és nem helyettesíti a networkinget, a konferenciák szünetében vagy csendes kávézókban folytatott beszélgetéseket, és nem válthatja ki a korrekt, hosszú távú, kölcsönös bizalmon alapuló üzleti kapcsolatokat sem.

Megosztás: